کد خبر: ۹۲۶۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

محمدباقر نوبخت از نگاه معلمان!

در شرایط کنونی نهاد تعلیم و تربیت به کسی نیاز دارد که هم در بدنه آموزش و پرورش کار کرده باشد و هم در مباحث اقتصادی مخصوصا جذب اعتبارات برای این نهاد خبره و تجربه کافی داشته باشد، لذا به نظر میرسد بهترین فرد از بین گزینه‌های پیشنهادی، محمد باقر نوبخت است که یک چهره ملی، معتدل و با تجربه فراوان اقتصادی است.
محمدباقر نوبخت از نگاه معلمان!
آفتاب‌‌نیوز :

کانال صدای فرهنگیان ایران نظر برخی معلمان در خصوص حضور محمدباقر نوبخت در راس وزارت آموزش و پروش را منتشر کرده است.

امیرحسین محمودوند: بنیادی‌ترین تحول در آموزش و پرورش تحول در منزلت و معیشت معلمان است. این تحول زمانی صورت می‌پذیرد که وزیر آموزش و پرورش قواره و قامت ملی و حاکمیتی داشته باشد، شیخ الوزرا باشد، جایگاه ویژه‌ای در دولت داشته باشد، اقتصاد بداند، با هوش و با پرنسیپ باشد. دکتر نوبخت از این ویژگی‌ها برخوردار است و مناسب‌ترین گزینه است.

سید جمال هادیان: ما در کارگروه تحقیقی مان معتقدیم که وزیر آموزش و پرورش باید علاوه بر سابقه آموزشی اقتصاد و برنامه ریزی هم بداند. پس از بررسی مختلف و در نهایت به محمدباقر نوبخت رسیدیم. اقتصاد دان برنامه محوری که حدود یک دهه معلمی، مدیریت و مدیرکلی آموزش و پرورش را در کارنامه دارد.

فاروق داودپور: شخصی همانند آقای نوبخت که هم از لحاظ شخصیتی از مهارت انسانی مناسبی برخوردار است و هم با نهاد‌های تاثیر گذار همانند دولت  مجلس و سازمان  برنامه و بودجه آشنایی کامل دارد این تصور را ایجاد میکند چنین مدیری شاید بتواند بهتر از دیگران پیچیدگی‌های سازمان را درک کند.

ابراهیم نجفی فر:  امروز آموزش و پرورش یک ژنرال می‌خواهد،   فرهنگیان کسی را می‌خواهند که خواسته‌های آنان را فریاد زده و خود را جزئی از جامعه فرهنگیان بداند. آموزش و پرورش نیاز به گزینه‌ای درون سازمانی با توانایی بهره‌مندی از عناصر برون سازمانی دارد و دکتر نوبخت که بیش از یک دهه در وزارت آموزش وپروش بوده شناخت نزدیک و عمیق و همه‌جانبه از مسائل، مشکلات، محد‌ودیت‌ها و تهدید‌ها از یک‌سو و شناخت از راه حل‌ها و فرصت‌ها و امکانات از سوی دیگر دارد.

مهدی محمدیان: دکتر نوبخت که کار خود را با معلمی آغاز و پله‌های رشد و ترقی را در عرصه‌های علمی و اجرایی طی نموده واز تجربه‌ی گرانبهای مدیریت کلان  بهره‌مند و در میان مسئولین ارشد نظام چهره‌ای نام آشنا و شناخته شده میباشند قطعا میتوانند در هیئت دولت جایگاه ویژه‌ای در میان وزرا داشته باشند و انتظار میرود که از اندوخته‌ی این معلم و مدیر ارشد برای حل چالش‌ها و خدمت بهتر و بیشتر به دستگاه تعلیم و تربیت وجامعه‌ی فرهنگیان بهره برد.

محسن امیری خواه: نوبخت دارای تحصیلات عالی در رشته اقتصاد است و این تخصص به او امکان می‌دهد تا برنامه‌های آموزشی را با نگاهی به نیاز‌های اقتصادی و بازار کار طراحی و اجرا کند. او به خوبی می‌داند که نظام آموزشی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان و دانشجویان را برای ورود به دنیای کار و اشتغال آماده کند.

سید سجاد راست‌خانه: در شرایط کنونی نهاد تعلیم و تربیت به کسی نیاز دارد که هم در بدنه آموزش و پرورش کار کرده باشد و هم در مباحث اقتصادی مخصوصا جذب اعتبارات برای این نهاد خبره و تجربه کافی داشته باشد، لذا به نظر میرسد بهترین فرد از بین گزینه‌های پیشنهادی،  دکتر محمد باقر نوبخت است که یک چهره ملی، معتدل و با تجربه فراوان اقتصادی است.

جواد عباسی: یک وزیر قوی می‌تواند توان دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها را برای اصلاح آموزش و پرورش به کار بگیرد. دکتر نوبخت فردی است که چنین ویژگی‌هایی داشته و میتواند تحول آفرین باشد و نگرش نسبت به این دستگاه مهم را تغییر دهد.

خلیل عموزاده:  انتخاب نوبخت به عنوان وزیر آموزش و پرورش می‌تواند یک اتفاق بزرگ و یک فرصت ارزشمند برای کاستن مشکلات و چالش‌های وزارت خانه عریض و طویل آموزش و پرورش باشد. نوبخت از دل آموزش و پرورش برخاسته، معلم بوده و تجربه لازم و کافی را در این زمینه دارد. 

سجاد میرزائیان: دکتر نوبخت چهره‌ای ناشناخته و کم نفوذ نیست که گوشه نشینش کنند و چنان که جایگاه معلم را در این سال‌ها پایین آورده اند ایشان را نیز با ظلم و بی توجهی برانند. وقت آن رسیده که آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود بازگردد. اگر بزرگی را بر سر ویرانه‌ای بگمارند آباد کند.

میثم پرنیان: وزیر آموزش و پرورش باید با دو رویکرد تحول در ساختار طبق سند تحول و ارتقا وضعیت معیشت و منزلت معلمان کار خود را آغاز کند. دکتر نوبخت برای تحقق این دو رویکرد فردی شایسته و تواناست.

حسین محمدی: دکتر نوبخت وقتی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود نمایندگان صنفی فرهنگیان را با آغوش باز می‌پذیرفت  و اجرای رتبه بندی را ریل گذاری نمود. او کسی است که وقتی در هیات وزیران بعنوان نماینده فرهنگیان باشد حساب کار دست دیگر وزرا می‌آید و می‌دانند که براحتی نمی‌شود ایشان را دور زد. او کاربلدی قهار است. 

حسن بختیاری: روزی می‌خواستند با وقاحت تمام ته مانده نیرو‌های خود را، همچون حسین باغلگی، به عنوان ناجی آموزش و پرورش غالب کنند به فرهنگیان و دانش آموزان! حال که دکتر نوبخت نیروی آفتاب دیده و پخته نه نشسته در دولت سایه پای کار است جایز نیست به فکر دیگر گزینه‌ها باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
0
0
معلم ها مخالفن... حرف تو دهن معلم ها نگذارین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین