کد خبر: ۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱

رامین: انتخابات 22 خرداد، سرآغاز بحران شد

مخلصان ولایت خوفی از فضاسازی‌ها ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد علی رامین گفت: «جنگ احزاب، جاه طلبان، مستبدان و زورمندان در راستای اراده شیاطین و برای جلوگیری از اعمال اراده الهی است که همیشه نیز وجود خواهد داشت».

این فعال سیاسی در نشستی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری به نحوی بود که گویی فضای 22 بهمن 57 دوباره اتفاق افتاده است، اظهار داشت: «انتخاب مردم در این رای‌گیری، آزادانه و آگاهانه بود و همه چیز با شور و با نشاط پیش می‌رفت اما ناگهان همه چیز در هم ریخت و انتخاباتی که باید فصل الخطاب می‌بود، آغاز بحران شد».

وی با بیان اینکه اصل دموکراسی حق را به اکثریت می‌دهد و صندوق رای‌گیری را پایان رقابت می‌داند، افزود: «همه کاندیداها با پذیرش قوانینی به عرصه آمده بودند اما ناگهان قواعد بازی را بر هم زده و اتفاقاتی افتاد که حیرت همگان را در داخل و خارج از کشور برانگیخت».

وی آغاز این نوع مشکلات را مربوط به دوران خلقت آدم دانست و تصریح کرد: «خداوند انسان را برای کمال، تقویت سعادت و جاودانگی در عالم هستی خلق کرد و او را به بندگی خود مفختر نمود اما در برابر این فلسفه خلقت ابلیسی قرار گرفت که حاضر به سجده در برابر آدم نبود».

وی در ادامه با بیان اینکه ابلیس در مقابل تنبیه خداوند، پاداش سال‌های عبادتش را طلب می‌کند و خداوند نیز به او مهلت می‌دهد تا آدم و فرزندانش را به سوی خود فراخواند، تاکید کرد: «خداوند در مقابل ابلیس انسان را تنها نمی‌گذارد و به او فرصت می‌دهد تا ولایت الله را بپذیرد چرا که هر ولایتی جز ولایت الله و بزرگان منصوبش، طاغوت محسوب شده و موازی این خط قرار می‌گیرد».

رامین با تاکید بر اینکه جنگ این دو گروه درهمه تاریخ وجود داشته است، افزود: «جنگ احزاب، جاه طلبان، مستبدان و زورمندان در راستای اراده شیاطین و برای جلوگیری از اعمال اراده الهی است که همیشه نیز وجود خواهد داشت».

وی در ادامه با یادآوری حادثه غدیرخم و فرا رسیدن زمان ابلاغ پیام خداوند به مردم توسط پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: «خداوند در این زمان به پیامبر می فرماید "تو را از شر مردم حفظ خواهم کرد" و در جای دیگر می‌فرماید که سه گروه اگر دست از جنگ روانی و جنگ نرم بر ندارند، ملعون شده و دستور به نابودیشان می‌دهیم».

وی با بیان اینکه خداوند اولین گروه را منافقین می‌خواند و منافق کسی است که ظاهراً خدا، رسالت و نبوت را قبول دارد اما ولایت الهی پیامبران را نمی‌پذیرند، گفت: «ویژگی بارز منافقین در زمان پیامبر(ص) مخالفت با فرماندهی پیامبر(ص) و سرپیچی از فرمان ایشان بود، همچنین اساس کار این گروه جنگ روانی است و به آن می‌پردازند».

این فعال سیاسی از کسانی که قلب‌هایشان مریض است به عنوان گروه دوم یاد کرد و در خصوص آنان گفت: «این دسته افرادی هستند که با فطرتی پاک به دنیا آمده‌اند اما به دلیل انجام گناه و حرام و رفتار آگاهانه ظاهری و باطنی علیه دستورات خداوند، قلبشان بیمار شده است».

وی این گروه را مردم و شهروندان عادی اما گناهکار خواند و منافقین را از سرشناسان جامعه اسلامی دانست.

رامین، سومین گروه را کسانی دانست که دست در دست منافقین، و به گفته قرآن شهروندانی که "فی قلوبهم مرض" هستند را به توطئه وا می‌دارند.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم به بیان حال ‌آن دسته از افراد که همان شهروندان عادی گناهکار هستند، در روز قیامت پرداخت و افزود: «نفرین این مردم عادی که ادعا می‌کنند تنها از بزرگان سیاسی شان پیروی کرده‌اند نیز بر عذاب منافقین اضافه خواهد شد».

وی دلیل انحرافات گروه سوم را که به گفته وی انسان‌های سرشناس و صاحب منبری هستند، حرامخواری، نفسانیت و کبر و غرور دانست و اظهار کرد: «تمام کسانی که به بیگانگان از ایمان و توحید متمایل شوند، حتی اگر روحانی باشند و نیز همه کسانی که در دنیا به بی عدالتی بپردازند، به دسته سوم خواهند پیوست. بی عدالتی هم تنها به معنای ندادن حق افراد نیست بلکه اگر به کسی امتیازی بدهیم که حق او نیست، این خود یک نوع بی عدالتی محسوب می‌شود».

این تحلیلگر سیاسی، دادن منصب سیاسی به کسی که خود حرام خوار، بی ظرفیت و وابسته است و این واگذاری منصب تنها به خاطر احترام به پدران او بوده است را مثالی از این نوع بی عدالتی دانست و این افراد را ماری در آستین نظام عنوان کرد.

وی ادامه داد: «این گروه دست در دست منافقین می‌گذارند و بستر را برای شهروندان گناهکار فراهم می کنند، جامعه را سرگردان نشان می‌دهند تا خود را محور قرار دهند، ناامنی روانی ایجاد می‌کنند و این همان چیزی است که امروز به آن جنگ نرم می‌گوییم».

وی ابراز عقیده کرد: «کسانی که دم از مردم می‌زنند به محض رسیدن به قدرت، اول مردم و بعد خدا را حذف می کنند، چرا که اگر خلیفه اول اصطلاحا با رای مردم انتخاب شود، خلیفه بعدی را هم همان خلیفه اول انتخاب خواهد کرد و اجازه دخالت مردم را نخواهد داد».

وی گفت: «خداوند کسانی را که به زبان می‌گویند به خدا و پیامبر(ص) ایمان آورده‌ایم اما در درونشان چیز دیگری می‌گذرد را ظالمین و خارج شدگان از راه می‌داند و به پیامبر(ص) می‌فرماید که در دل از بابت این افراد نگران نباشد».

رامین یکی از تهدیدات سوره "مائده" را نسبت به کسانی که از دین خدا بر گشته‌اند، آوردن مردمی دانست که دوستدار خداوند هستند و خداوند نیز از آن‌ها راضی و خشنود است.

این فعال سیاسی دوستداران خداوند را کسانی دانست که نسبت به مومنین متواضعند و در این خصوص بسیجیان را مثال زد و افزود: «این افراد کسانی هستند که از موضع قدرت عمل می‌کنند و هرگز در برابر غربی‌ها امتیاز نمی‌دهند، دروغ‌های غرب را حق جلوه نداده؛ اینان کسانی هستند که در مسیر ولایت الهی جهاد می‌کنند، نه در راستای طاغوت».

وی نداشتن خوف ازجنگ روانی را از دیگر ویژگی‌های این افراد دانست و عنوان کرد: «حال عده‌ای می‌توانند جشن تولد بگیرند و مناظره بگذارند اما باید بدانند که بسیجیان و مخلصان ولایت خوفی ازاین فضاسازی‌ها ندارند».

وی تذکر قرآن به مدعیان ایمان را نزدیک نشدن به مثلث شیطانی و کسانی که دینشان را به تمسخر می‌گیرند، مطرح کرد و با استناد به قرآن، خطاب به این افراد تصریح کرد: «اگر واقعاً مومن هستید از خدا بترسید و جوزده نشوید و تحت فضای روانی قرار نگیرید و برای چند سال در دست گرفتن قدرت، همه ارزش‌های الهی را لگدمال نکنید، چرا که برای شما گران تمام خواهد شد».

وی ادامه داد: «اکنون که شکست خورده‌اید، چهار سال صبر کنید و در این مدت رای مردم را جلب کرده تا پیروز شوید. چرا سعی می‌کنید کارتان را با فضاسازی و بر هم زدن قاعده بازی پیش ببرید»؟

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان مبنی بر آوردن مصداق‌های کنونی دراین گروه‌ها اظهار کرد: «بگذارید نگویم، چرا که همه از اینگونه صحبت‌ها خسته شده‌اند، حتی کسانی هم که دارند آخرین نفس‌ها را می‌کشند و بیانیه می‌دهند، از این حرف‌ها خسته شده‌اند».

وی افزود: «در خصوص این انتخابات نمی‌دانم چه می‌توان گفت، مانده‌ام که چگونه آدم‌هایی خود را اسطوره و مکرم نشان می‌دهند اما چه ظرفیت‌های اندکی دارند».

وی افزود: «مانده‌ام کسی که سال‌ها خلوتی داشته و خداوند هم با صفت ستار العیوب خود خلوت او را پوشانده است حال که بیرون آمده، همه می‌فهمند که درخلوت او چه بوده است»؟

این استاد دانشگاه ضمن بیان اینکه خوب نیست اگر کسی انحراف شخصی دارد با عملکرد اجتماعی خود آن را علنی کند، ادامه داد: «خداوند و ولی امر ما نیز به این امر راضی نیستند. نمی‌دانم این فتنه که آقایان به پا کردند که به تعبیر مقام معظم رهبری نهایتاً هم به سوی خودشان کمانه کرد چه حکایتی دارد، اما می‌دانم سکوت خواص هنگامی که باید حرف بزنند و حرف زدنشان موقعی که باید سکوت کنند، حق را منزوی و باطل را به کرسی می‌نشاند و می‌دانم که رهبری بارها تذکر داده‌اند که خواص سکوت نکنند».

وی یادآور شد: «مردم ما با اصالت و نجیب زاده‌اند و هنگامی که شجاعت، حقانیت، عدالت و صبر رهبری‌شان را می‌بینند به آرامش می‌رسند و احساس خطر نمی‌کنند».

این فعال سیاسی به زمان حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: «ابوبکر یار 20 ساله پیش از رسالت پیامبر(ص) بود اما آنقدر نفوذ و اعتبار داشت که توانست 70 روز پس از اعلام خداوند به پیامبر (ص)برای انجام رسالت، با موضع‌گیری‌هایش فضا را در اختیار خود بگیرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین