کد خبر: ۹۲۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۹

14 نمایش این هفته در تهران به صحنه می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سالن‌های تئاتری شهر تهران این هفته میزبان 14 گروه نمایشی هستند که آثار خود را در سالن‌های مختلف به صحنه می‌برند. 

مجموعه تئاتر شهر این هفته میزبان چهار نمایشی است. سالن اصلی مجموعه همچون هفته گذشته پذیرای نمایش «رومولوس کبیر» نوشته «فریدریش دورنمات» و کارگردانی «نادر برهانی‌مرند» است. این نمایش داستان امپراتوری به نام رومولوس است که به نظر می‌رسد با رفتارها و اتخاذ تصمیمات عجیب و غریب زمینه سرنگونی خود را فراهم می‌کند اما در نهایت مشخص می‌شود که رفتارها و تصمیمات او روشنفکرانه و مبتنی بر تفکر و تمهیداتی خاص بوده است.

حمید سمندریان در این نمایش در مقام مشاور کارگردان حضور دارد و سیامک صفری، امیر جعفری، داریوش موفق، کاظم هژیرآزاد، پیام دهکردی، کوروش نریمانی، مهدی سلطانی، سهراب سلیمی، ریما رامین‌فر، محمود جعفری، مهرداد ضیایی، علا محسنی، افسانه ماهیان، فرزین محدث، هادی عامل و سینا رازانی بازیگران "رومولوس کبیر" هستند که ساعت 20:15 اجرا می‌شود.

سالن چهارسوی تئاتر هم این روزها پذیرای نمایش «عشق‌لرزه» سهراب سلیمی است. این نمایش نوشته اریک امانوئل اشمیت است و به وقایع بعد از پایان رسیدن یک رابطه عاشقانه شورانگیز می‌پردازد که طی آن زن تصمیم به انتقام‌جویی از مرد می‌گیرد. افسانه ماهیان، بهناز جعفری، نسیم ادبی، ناهید مسلمی و پیام دهکردی بازیگران "عشق‌لرزه" هستند که ساعت 18:15 به صحنه می‌رود.

سالن سایه مجموعه تئاتر شهر هم از اوسط هفته جاری میزبان نمایش «اسب‌های پشت پنجره» روح‌الله جعفری می‌شود. این نمایش نوشته «ماتئی ویسنی‌یک» روایتگر زندگی سه نسل از زنانی است که جنگ باعث برهم زدن کانون خانواده‌های آن‌ها می‌شود. سیروس همتی، مرجان قمری، مجید رحمتی، مژگان خالقی، طوفان مهردادیان، الهام جعفرنژاد و فرزین صابونی بازیگران این نمایش هستند.

سالن قشقایی مجموعه نیز با پایان گرفتن اجراهای نمایش «مهر هفتم» سعید شاپوری تا آغاز هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی اجرایی ندارد. اما کارگاه نمایش مجموعه همچنان پذیرای نمایش «لیرشاه» آرش دادگر است. در این نمایش که ساعت 18 اجرا می‌شود رضا بهبودی، مهران امام بخش، خسرو شهراز، یعقوب صباحی، بهناز نازی، جواد نمکی و امین طباطبایی ایفای نقش می‌کنند.

تالار مولوی این هفته جاری میزبان سه نمایش است. نمایش «شهادت پیوتراوهه» نوشته «اسلاومیر مروژک» و کارگردانی «بهرام سروری‌نژاد» ساعت 17:30 در سالن اصلی مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش روایت پیدا شدن ناگهانی ببری در حمام خانواده پیوتر اوهه است که زندگی آنها را متحول می‌کند. طوفان مهردادیان، آذر سماواتی، بهرام بهرامی، آتوسا راستی، سیاوش جامع، امیر پورصفا، محمود تیموری، جواد ذوالقدر،‌ سحر بحرانی و سروری نژاد بازیگران نمایش هستند.

نمایش «سه‌جلد» نوشته و کار «رسول نقوی» نیز نمایش دیگری است که ساعت 20:30 در سالن اصلی مولوی اجرا می‌شود. این نمایش داستان زوجی است که در جریان مبارزات سال‌های 57 متواری شده و دو فرزند خود را نزد دیگران به امانت گذاشته‌اند. بعد از گذشت 28 سال دو فرزند خود را در شرایطی غیر انسانی پیدا می‌کنند. امید آهنگر، نوشین خانی، بهار کریم‌زاده، مریم داننده و وحید میریونسی بازیگران این نمایش هستند. نمایش «گم‌شدگان» نیز در هفته جاری ساعت 19:30 به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

تماشاخانه‌های ایرانشهر این هفته میزبان سه نمایش است. نمایش «پوکه‌های برنجی» نوشته شهرام کرمی و کارگردانی زری‌ اماد ساعت 18:30 در سالن شماره یک ایرانشهر به صحنه می‌رود. سالن شماره دو ایرانشهر نیز با پایان اجراهای نمایش «خنکای ختم خاطره» نیما دهقان تنها میزبان نمایش «واوها - ویرگول‌ها» صابر ابر است.

این نمایش با بازی علی ابدالی، مسعود انتظاری، مرضیه بدرقه، سارا بهرامی، امیر پاکدل، ساناز پوردشتی، الهه خادمی، محسن خوئینی‌ها، لیلی رهنما، آرین ریس‌باف، میثاق زارع، علی صادقی، هستی محمایی، سارا مخاوات، بهاره مصدقیان، مریم مسچیان، یاشار مومن‌زاده، امین میری و مهدی وحیدروش ساعت 21 به صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج نیز پذیرای نمایش «هاملت با سالاد فصل» نوشته «زنده‌یاد اکبر رادی» و کارگردانی «هادی مرزبان» است. این نمایش با حضور بهروز بقایی، فردوس کاویانی، رضا فیاضی، ایوب آقاخانی، بهاره رهنما و فرزانه کابلی به صحنه می‌رود. «هاملت با سالاد فصل» ساعت 19 اجرا می‌شود.

تالار هنر نیز این هفته میزبان دو نمایش است. نمایش «دختر نارنجون» نوشته حسین زینالی و کارگردانی مشترک مرتضی سعیدیان و زینالی هم ساعت 18 اجرا می‌شود. این نمایش درباره پادشاه سرزمینی است که فرزندی نداشت. روزی درویشی سیبی به او می‌دهد و پادشاه با خوردن سیب صاحب فرزند پسری می‌شود و ...

در این نمایش که به صورت عروسکی اجرا می‌شود ناصر احمدی‌فر، هدیه حاج‌طاهری،‌ شراره طیار و مرتضی سعیدیان عروسک‌گردان هستند. همچنین نمایش «پیربابا و شمع‌های سحرآمیز» ساعت 19 به صحنه می‌رود. این نمایش داستان گروه نمایش دوره‌گرد پیربابا را روایت می‌کند که در هر شهری به اجرای نمایش می‌پردازند.

در نمایش جدید پولاد و پندار بر سر ایفای نقش رستم درگیر می‌شوند و عمو رحمت برای حل این اختلاف آن‌ها را در نمایشی با مهارت‌های زندگی آشنا می‌کند. در این نمایش ناصر آویژه،‌ رامین کحال‌زاده، محمدرضا معجونی و محسن علیمحمدی بازی می‌کنند.

گالری شماره دو فرهنگسرای بهمن پذیرای نمایش «ادیپ» به کارگردانی «حمید پورآذری» است که با گروهی از نوجوانان تئاتری ساعت 18 به صحنه می‌رود. این نمایش با وام گرفتن شخصیت ادیپ نمایشنامه «ادیپ شهریار» نوشته سوفوکل به فضای موجود اجتماعی جامعه می‌پردازد.

نمایش «قهقرا» علیرضا خوش‌پیک هم این هفته ساعت 18 در تالار محراب به صحنه می‌رود. سالن آسمان مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان واقع در خیابان حجاب هم میزبان نمایش «دردسر اسباب‌ بازی‌ها» نوشته ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی است که ساعت 9 و 13 اجرا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین