کد خبر: ۹۳۲۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

جهاد اسلامی: اسرائیل تهاجم همه‌جانبه‌ای به کرانه باختری آغاز کرده

جنبش مقاومت جهاد اسلامی بامداد چهارشنبه گفت که حملات رژیم صهیونیستی به شهر‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری، با هدف انتقال وزن جنگ غزه به این منطقه است.
جهاد اسلامی: اسرائیل تهاجم همه‌جانبه‌ای به کرانه باختری آغاز کرده
آفتاب‌‌نیوز :

 جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه درباره آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری هشدار داد.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای گفت: «اشغالگران در یک جنگ علنی و اعلام نشده، که ما نسبت به آن هشدار داده بودیم، تهاجم همه جانبه‌ای را به شهر‌ها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری اشغالی آغاز کردند».

شبکه «الجزیره» به نقل از این بیانیه گزارش داد: «این تجاوز با هدف انتقال وزن جنگ [غزه]به کرانه باختری اشغالی در تلاش برای تحمیل واقعیت‌های جدید در میدان نبرد برای تحت سلطه درآوردن و الحاق این منطقه و گسترش حاکمیت خود بر مقدسات ما در جنگی وجودی علیه مردم فلسطین است».

در این بیانیه تاکید شده است: «حمله نظامی به کرانه باختری اشغالی در چارچوب برنامه‌های دشمن برای اعمال کنترل بر شهر بیت‌المقدس و مسجد مبارک الاقصی صورت می‌گیرد».

جهاد اسلامی توضیح داد: «دشمن به دنبال اجرای نقشه‌های شیطانی یهودی‌سازی قدس، از جمله ساخت کنیسه در صحن‌های مسجد الاقصی است. این چالش بی‌شرمانه، توهین به حیثیت همه اعراب و مسلمانان و نقض آشکار کلیه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است».

این جنبش با بیان اینکه گردان‌های قدس در کرانه باختری در حال مبارزه در شدیدترین نبرد‌ها برای مقابله با کارزار جنایتکارانه دشمن هستند، تصریح کرد: «عملیات دشمن شامل محاصره بیمارستان‌ها، جلوگیری از درمان مجروحان و بیماران و استفاده از پهپاد‌ها و هواپیما‌های جنگی برای بمباران اهداف غیرنظامی در داخل اردوگاه‌ها و شهرک‌ها است».

به گزارش الجزیره، جهاد اسلامی ادامه داد: «دشمن مناطق مختلف را با صد‌ها سرباز و خودروی زرهی محاصره می‌کند تا مردم ما را تحت سلطه خود درآورد و اراده آن‌ها را بشکند».

در پایان این بیانیه تاکید شده است: «ما از ملت‌های عرب و مسلمان می‌خواهیم که در حمایت از مردم و مقدسات ما اقدام فوری و مؤثر انجام دهند و این تجاوز مداوم را که هدف آن از بین بردن آرمان عادلانه ما است، رد کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین