کد خبر: ۹۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

۶۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی جنوب تهران افغانستانی‌ها هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران از حضور کنترل نشده اتباع غیرمجاز در مناطق جنوبی شهر، به ویژه محلاتی مانند نعمت‌آباد، شوش و یافت‌آباد خبر داد و از تبعات فرهنگی و اجتماعی این مسئله ابراز نگرانی کرد.
۶۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی جنوب تهران افغانستانی‌ها هستند
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به وضعیت نابسامان حضور اتباع خارجی در مناطق جنوبی پایتخت، اظهار داشت که حضور قانونی اتباع خارجی در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما ورود غیرقانونی و کنترل‌نشده آن‌ها می‌تواند تبعات فرهنگی و اجتماعی جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی افزود: مناطق نعمت‌آباد، شوش، قیام، هرندی و یافت‌آباد بیشترین میزان حضور اتباع خارجی را دارند، اما مشکل اصلی ساماندهی نشدن آن‌ها است.

امانی تاکید کرد که حضور غیرمجاز اتباع خارجی به ویژه در بافت‌های فرسوده و واحد‌های مسکونی ارزان‌قیمت به معضلات این محلات افزوده است. او همچنین با اشاره به بازدید از مرکز بهداشتی نعمت‌آباد بیان کرد که بیش از ۶۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به این مرکز از اتباع خارجی هستند. علاوه بر این، آمار‌ها نشان می‌دهد در یکی از مراکز آموزشی پایتخت، ۵۰ درصد دانش‌آموزان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

عضو شورای شهر تهران نگرانی‌هایی را درباره تاثیر این شرایط بر خانواده‌های ایرانی مطرح کرد و گفت: حضور غیرقانونی اتباع در محلاتی که خود از مشکلاتی مانند افراد بی‌سرپرست و تامین مواد غذایی رنج می‌برند، باعث دوچندان شدن مشکلات می‌شود. او یادآور شد که مسئولیت ساماندهی اتباع خارجی بر عهده وزارت کشور است، اما مدیریت شهری آمادگی کمک‌رسانی در این زمینه را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین