کد خبر: ۹۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
در حال تکمیل...

واکنش ها به حمله موشکی گسترده سپاه علیه اسرائیل

سپاه پاسداران شامگاه سه‌شنبه حملات موشکی به اسرائيل را آغاز کرد. سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات را در پاسخ به ترور شهیدان اسماعیل هنیه، حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان انجام داده است.
واکنش ها به حمله موشکی گسترده سپاه علیه اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در مطلبی صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر) نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست، اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

بیانیه دوم سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین بیانیه خود در پی انجام عملیات «وعده صادق ۲» اعلام کرد: ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امت اسلامی، جبهه بزرگ مقاومت و ملت شریف ایران اسلامی

پیرو اطلاعیه قبلی فرزندان شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق وعده‌هایی که مسئولان جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نظامی داده بودند با کمک سایر نیرو‌های مسلح طی عملیات «وعده صادق ۲» با رمز یا رسول الله (ص) مراکز راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.

در این عملیات برخی پایگاه‌های هوایی و راداری، مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبر حزب‌الله لبنان شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفتند. 

علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پر حجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است. 

این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع و بر اساس قوانین بین‌المللی انجام گرفته و هرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر و پشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.

 ایران: شرارت جدید اسرائیل با پاسخ ویران‌کننده همراه خواهد بود

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به انتقام موشکی ایران اعلام کرد: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ بعدی و ویران‌کننده خواهد بود.

ادعاهای آمریکا

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

  وی در بخش‌های دیگری از اظهارات خود گفت: ما در حال همکاری با ارتش و مقامات اسرائیلی برای ارزیابی تأثیر حمله ایران هستیم. با اسرائیل درباره چگونگی پاسخ به ایران گفتگو خواهیم کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بیان کرد: به نظارت بر تهدیدات و حملات بیشتر از سوی ایران و نیرو‌های نیابتی آن ادامه خواهیم داد. ما روشن کردیم که حمله ایران عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

پنتاگون نیز اعلام کرد: حمله موشکی ایران دو برابر بزرگتر از حمله آوریل گذشته بود. ما از هیچ هشداری از سوی ایران قبل از حمله به اسرائیل مطلع نیستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن خواستار توسعه درگیری در منطقه نبوده و از ایران می‌خواهد که حملات بعدی خود را متوقف کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به حمایت از اسرائیل و حمایت از خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون گفت: «ما حملات بی پروای ایران را محکوم کرده و از این کشور می‌خواهیم تا حملات بعدی را متوقف کند».

وی گفت: «حمله امروز ایران بسیار بزرگ بوده و از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کنیم».

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در بیانیه‌ای گفت ایران مستقیما از خاک خود حمله‌ای در مقیاس گسترده با بیش از ۱۸۰ موشک بالیستیک به مست اسرائیل آغاز کرد. او در ادامه مدعی شد «تعداد کمی اصابت» در مرکز اسرائیل و جنوب اسرائیل وجود داشت. 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که اکثر موشک‌های شلیک‌شده توسط اسرائیل و ائتلافی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا رهگیری و منهدم شده‌اند. 

دانیل هاگاری ادعا کرد توانمندی‌های «دفاعی و تهاجمی» اسرائیل در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد. او گفت: «ما در هر کجا، در هر زمان و به هر طریقی که انتخاب کنیم پاسخ خواهیم داد.»

ارتش اسرائیل: ایران برای نخستین بار از موشک هایپرسونیک استفاده کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران برای نخستین بار از موشک فتاح که هایپرسونیک بوده، استفاده کرد.

یمن: با هرگونه حماقت آمریکا علیه ایران، مقابله می‌کنیم

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه، پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و بمباران اهداف نظامی و امنیتی این رژیم را تبریک گفت.

 المشاط با بیان اینکه این عملیات مشروع ایران، برای دفاع از خود و ادب کردن رژیم جنایتکار بوده است، گفت: ما در پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در کنار جمهوری اسلامی قرار داریم و تأکید می‌کنیم که ایران کاملا حق دارد که از خود دفاع کند.

 یدیعوت آحارونوت: موشک‌های ایرانی به پایگاه نظامی نواتیم در جنوب اسرائیل برخورد کردند

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که تعدادی از موشک‌های ایرانی را رصد کرده که به پایگاه نظامی نواتیم در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده‌اند.

جنبش حماس حمله موشکی ایران به رژیم‌صهیونیستی را تبریک گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عملیات شلیک موشک توسط ایران به سوی سرزمین‌های اشغالی را که در پاسخ به حملۀ صهیونیست‌ها علیه دو ملت فلسطین و لبنانی بوده را تبریک می‌گوید.

انصارالله یمن عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل را تبریک گفت

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

انصارالله تأکید کرد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی و مقابله با آن، تنها راه مهار آن و جلوگیری از گسترش جنایات آن علیه ملت فلسطین لبنان و سایر کشور‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی بوده است، گفت: از حمایت‌های تهران از فلسطین و مقابله با توسعه‌طلبی آمریکا در منطقه قدردانی می‌کنیم.

ارتش اسرائیل می گوید حمله ایران با به صدا درآمدن آژیر در سراسر اسرائیل آغاز شده است.

وزارت دفاع اسرائیل نیز پیش‌تر از گفتگوی تلفنی یواآو گالانت و لوید آستین، همتای آمریکایی‌اش در خصوص تهدیدهای قریب‌الوقوع ایران خبر داده بود.

اسرائیل از غیرنظامیان به خصوص تل‌آویو و بیت‌المقدس خواسته است با توجه به آغاز حملات موشکی ایران در مکان‌های امن پناه بگیرند.

برخی رسانه‌های اسرائيلی در گزارشی از شلیک بیش از یکصد موشک دوربرد بالستیک از سوی ایران به سوی این اسرائیل خبر دادند. گفتنی است که برخی مقام‌های ارشد کاخ سفید پیش‌تر به اسرائیل نسبت به قریب الوقوع بودن حمله موشکی ایران هشدار داده بودند.

به گفته برخی کارشناسان دومین حمله موشکی ایران علیه اسرائيل حساب‌شده‌تر از حمله پیش بوده و اهدافی نظامی و امنیتی را هدف قرار داده است.

تعداد موشک‌های که گفته می‌شود از شهرهای تهران، اصفهان، خرم‌آباد و تبریز شلیک شده به نظر بیشتر از تعدادی است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌‌اند.

 حجم گسترده‌ای از موشک‌های شلیک شده روانه تل‌آویو و برخی دیگر از شهرهای اسرائیل شده و در تصاویر تلویزیونی به زمین خوردن ده‌ها فروند از آنها قابل رویت است.

ایران نسبت به حملات بعدی در صورت پاسخ اسرائيل هشدار داده است؛ برخی رسانه‌های اسرائیلی هم از آماده شدن جنگنده‌های پیشرفته اسرائیل برای حمله به اهدافی در ایران خبر دادند.

جروزالم پست شمار موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به اسرائیل را بیش از ۴۰۰ فروند اعلام کرده است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز از آمادگی کشورش برای کمک به اسرائيل در برابر حملات ایران خبر داده است.

ارتش اسرائيل: حملات ایران در حال حاضر پایان یافت

ارتش اسرائيل طی بیانیه‌ای از پایان حملات ایران خبر داد و به شهروندان گفت که می‌توانند از پناهگاه‌ها خارج شوند.

همچنین اورژانس اسرائيل از زخمی شدن دو نفر بر اثر حملات موشکی ایران خبر داد.

ارتش اسرائيل: ایران اورشلیم را موشک باران کرد

ارتش اسرائيل با انتشار ویدیویی از موشک‌باران شهر اورشلیم (بیت‌المقدس) از سوی سپاه پاسداران خبر داد.

اسرائيل و عراق حریم هوایی خود را بستند

اسرائيل همزمان با حملات موشکی سپاه پاسداران از بسته شدن حریم هوایی خود خبر داد.

عراق نیز همزمان با این حملات حریم هوایی خود را بست.

بایدن دستور کمک نیروهای آمریکایی به اسرائيل را صادر کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، همزمان با حملات موشکی سپاه پاسداران به اسرائيل دستور داد که نیروهای آمریکایی در مقابله با موشک‌های ایران به اسرائيل کمک کنند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کامالا هریس، معاون او و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌رو حملات جمهوری اسلامی ایران به اسرائيل را زیر نظر دارند.

بایدن دستور کمک نیروهای آمریکایی به اسرائيل را صادر کرد

خبرگزاری فرانسه: صدای انفجارهای پی‌در‌پی در بیت‌المقدس به گوش می‌رسد

خبرگزاری فرانسه از به گوش رسیدن صدای انفجار‌های پی‌درپی در بیت‌المقدس همزمان با حملات موشکی سپاه پاسداران خبر داد.

پرواز‌ها در فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو تعلیق شد

فرودگاه بن‌گوریون اسرائيل در پی حملات موشکی سپاه پاسداران پرواز‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.

همچنین اردن نیز اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی همه پرواز‌ها را به معلق کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین