آفتابنیوز : آفتاب-سرويس سياسي:علی عباسپور تهرانی از نامهنگاری علی لاریجانی به محمود احمدینژاد در انتقاد از موازی كاریهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرحهای كلان آموزش خبر داد و افزود: پیش از این بنده بهعنوان رئیس كمیسیون نامههای به وزیر آموزش و پرورش و رئیسجمهور در این رابطه ارسال كردم كه جوابی نداشت.
علی عباسپور تهرانی با اشاره به روند بررسی طرح تغییر نظام آموزش كشور با توجه به تصویب این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه در مجلس گفت: این طرح كه هم اكنون از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است به زعم ما و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبار اجرایی ندارد چرا كه این طرح از همان ابتدا نباید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی میشد و ما نیز در مجلس تلاشهای زیادی در این رابطه انجام دادیم.
وی با تاكید بر اینكه بارها از تریبونهای مختلف اعلام شد كه شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید وارد طرحهای كلان آموزش شود،گفت: تصویب و قانون گذاری در رابطه با طرحهای كلان آموزش وظیفه مجلس شورای اسلامی است و این را بارها مطرح كردیم كه اثری نداشت در ادامه یك نامه به وزیر آموزش و پرورش كه همكار 14 ساله ما در مجلس بود فرستادیم، باز جوابی نگرفتیم و بعد از آن هم نامهای به رئیسجمهور فرستادیم كه متاسفانه اثری نداشت.
عباسپور در ادامه به بررسی موازی كاریهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، میان روسای دو قوه مقننه و مجریه اشاره و از ارسال نامه لاریجانی رئیس مجلس به احمدی نژاد، خبر داد و افزود: پس از نامهای كه اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم كمیسیون آموزش به رئیس مجلس فرستاده شده، آقای لاریجانی با پیگیریهای خود نامهای به رئیس دولت فرستادهاند كه در آن به مسائل پیش آمده در طول چند ماه گذشته از موازی كاریهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرحهای آموزش اشاره و بر حفظ حق قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاكید كردهاند.
عباسپور تاكید كرد: این بحثها در ادامه در سطح روسای دو قوه مقننه و مجریه پیگیری میشود و مجلس شورای اسلامی از حق قانونی خود كوتاه نمیآید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عباسپورتهرانی در كسوت رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حالی خبر از نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به احمدی نژاد در انتقاد به موازی كاریهای شورایعالی انقلاب فرهنگی میدهد، كه وی نیز پیش نیز با نگارش دو نامه به حاجیبابایی وزیر آموزش و پرورش و احمدینژاد رئیس شورایعالی انقالاب فرهنگی، از ارسال و بررسی طرح تغییر ساختار آموزشی كشور انتقاد كرده بود.
بر این اساس گفته میشود اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد نقطه آغاز فصل جدیدی از ماموریت های شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دولت بود كه با واكنش نمایندگان مجلس روبه رو شد. در ادامه ارسال طرح اصلاح ساختار آموزشی كه نمایندگان مجلس انتقاداتی به این طرح وارد كردند دیگر طرحی بود كه به جای مجلس سر از شورای عالی انقلاب فرهنگی درآورد. با توجه به اینكه معمولاً برآیند نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی نزدیك به دولت است، برخی اقدام دولت را برای ارجاع طرح های خود به شورا، نوعی دور زدن مجلس تعبیر و تلقی می كنند.