کد خبر: ۹۷۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹

آقای احمدی نژاد، مردم از تهران به کجا بروند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  اخیرا دکتر احمدی نژاد شهروندان تهرانی را به خروج از این شهر و سکونت در شهر های دیگر به دلیل حتمی بودن وقوع زلزله در این شهر فراخواند در ایران از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان است که 90 درصد خاکش روی نوار زلزله است و هر لحظه احتمال وقوع زلزله در هر جای ایران وجود دارد در حالیکه سیاستهای مقاوم سازی ساختمانها و کاهش بافتهای فرسوده پیشرفت چندانی در کشور نداشته است. 

کلانشهر تهران هم از این قائده مستثنا نیست و براساس مطالعات آماری و زلزله‌هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده با احتمال بیش از 70 درصد به طور متوسط هر 158 سال زلزله‌ای ویرانگر داشته است. آخرین زلزله در تهران 172 سال پیش اتفاق افتاد و بر همین اساس شاید بتوان تخمین زد که وقوع زلزله تهران حداقل 14 سال تاخیر زمانی دارد!
با این حال، سال‌هاست که وعده اصلاح شرایط در ایران و خاصه تهران داده می‌شود اما انگار قرار است فقط حرفی زده شود تا حرفی زده باشیم. زیرا با وجود آنکه سال69 تجربه تلخ زلزله منجیل و رودبار در ایران 37 هزار کشته داد و یکصد هزار واحد ساختمانی را تخریب و 400 هزار نفر را بی‌خانمان کرد تا سال‌های بسیاری پس از آن هم اتفاق مهمی در این زمینه برای کاهش تبعات زلزله در ایران صورت نپذیرفت.

شاهد این مدعا هم دی‌ماه 82 بود که بم 90هزار نفری با خاک یکی شد و حدود 30 هزار نفر کشته شدند تا بالاخره مسوولان وقت به فکر اصلاح زیرساخت‌های امدادی و ترمیم بافت‌های فرسوده شهرهای پرخطر کشور بیفتند اما متاسفانه باید گفت که این فکر هم با مرور زمان کمرنگ شد و نشان داد تا واقعه‌ای دیگر رخ ندهد اصلاح جدی رخ نخواهد داد. 

وعده‌های مکرر
با وجود وعده‌های مکرر مسوولان شهری، تهران که یکی از پرخطرترین شهرهای کشور در موضوع زلزله است در سال‌های پس از واقعه بم به میزان محدودی در بافت‌های پرخطر اصلاحات را انجام داد و حتی با عنوان پایتخت کشور نیز نتوانست وعده ساخت بمی بهتر از قبل را نهایی کند!
حال در چنین شرایطی به تازگی رییس‌جمهور اعلام کرده‌اند که وقوع زلزله در تهران قطعی است و باید شهروندان تهرانی به فکر شهری دیگر برای اقامت خود باشند.به همین دلیل است که باید از رییس شورای‌عالی امنیت ملی کشور پرسید که چنین هشداری از چه سو طرح می‌شود و آیا با طرح این‌گونه‌ای مساله به مردم کمک می‌شود یا حیطه مسوولیت‌ها کاهش می‌یابد؟ 

مگر نه این است که رییس کابینه به عنوان شخص اول قوه مجریه و رییس شورای عالی امنیت ملی باید راهکارها و فعالیت‌های خود را دوچندان کند که با پدیده زلزله مقابله و فاجعه را به واقعه تبدیل کند؟ پس از چه سو است که وی با چنین گفته‌ای بذر رعب و وحشت را برای پایتخت نشینان بارور می‌کند.
آیا اقدامات لازم در 5/4 سال ریاست محمود احمدی‌نژاد پرثمر بوده و آیا پیشینیان وی که وعده‌های مکرری داده‌اند، موفق بوده‌اند که وی در آغاز سال 89 صورت مساله را تغییر می‌دهد و درخواست ترک تهران را از مردم دارد؟
اگر یک‌بار به نقاط پر خطرزلزله ایران که توسط پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهیه شده است، نگاهی بیندازیم (تصویر 1) به وضوح درمی‌یابیم که بیشتر نقاط ایران شرایط پر خطری دارند و در نقشه جهانی زلزله هم سراسر ایران و منطقه وضعیت خطرناکی دارد. حال در این وضعیت چه کسی حاضر است سکونت تهران را رها و به شهری مشابه اما کم‌رفاه‌تر برود. 

هدف رییس دولت چیست؟
به واقع رییس دولت دهم با چه معیاری خواستار خروج مردم می‌شود اما نمی‌گوید که امنیت شهرهای دیگر در قبال این پدیده طبیعی چه میزان است و وقتی پایتخت شرایط لازم را تامین نکرده، وضع شهرهای دیگر چگونه است؟ 

همچنین در حالی که هیچ کارشناسی نتوانسته قطعیت زلزله در هیچ نقطه‌ای از دنیا را پیش‌بینی کند چطور است که آقای دکتر احمدی‌نژاد از قطعیت زلزله تهران یاد می‌کند. اگر نیت ایشان هشدارگونه است باید به این مهم هم توجه می‌کردند که بسیاری از مردم توان ترمیم خانه‌های فرسوده خود را ندارند و چاله‌های سیاسی شهرداری- دولت هم باعث شده تا تسهیلات اعطایی بازسازی بافت‌های فرسوده کاری از پیش نبرد و تغییر محسوسی ایجاد نکند. 

آیا در چنین وضعیتی که دولت و شورای امنیت ملی کشور کارهای لازم خود را به شکل بایسته انجام نداده‌اند درخواست از مردم برای ترک دیار خود گفته‌ای منطقی است و نوعی فراموشی وظایف نیست. به واقع ترسیم فضای هراسناک زلزله در کلانشهری چون تهران چه نتیجه‌ای داده یا می‌دهد که رییس دولت این کار را کرد. شاید هم سبک‌سازی تراکم جمعیتی شهر تهران منظور رییس‌جمهور بوده که به نظر می‌رسد این رویه برای چنین مهمی کارآمد نباشد. 

زلزله‌های ایران از ابتدا
به هر سو شایسته‌تر این بود که مقام اول قوه مجریه راهی تازه را پیش‌پای مردم تهران و شهرهای در معرض زلزله قرار می‌داد و شاید با پیشنهادهای تازه و کارآمد خود (به جای ترساندن مردم) به آنها امید زندگی بهتر می‌داد، نه آنکه در وانفسای مشکلات اقتصادی و آغاز سالی تازه هراس از مرگ در زلزله را به آنها یادآور می‌شد. 

در همین رابطه هم در ادامه ضروری است نگاهی به آمارهای این بخش بیندازیم تا دریابیم که وقوع زلزله در ایران و جهان چگونه بوده است.
براساس یکی از معدود آمارهای ارایه شده در این بخش از سال 1340 تاکنون زمین‌لرزه‌های مختلف و در مواقعی ویران‌کننده مناطق مختلف کشور را با خسارات و تلفات سنگینی روبه‌رو کرده که آخرین آنها، زمین‌لرزه شهرستان بم بود. 

به گزارش وزارت راه‌و‌ترابری، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌ای که در سال‌های اخیر در ایران به وقوع پیوست مربوط به 31 خرداد‌ماه 1369 در استان‌های گیلان و زنجان با قدرت 3/7 در مقیاس ریشتر بود. این زمین‌لرزه بیش از 40 هزار کشته برجا گذاشت که خونبارترین زمین‌لرزه در ایران به حساب می‌آید. 

فهرست زمان و میزان قربانیان زمین‌لرزه‌های به وقوع پیوسته در ایران به طور خلاصه این‌گونه است:
- اردیبهشت‌ماه 1339 450 نفر در شهر لار کشته شدند.
- مهر‌ماه 1341، 11 هزار نفر کشته و 200 روستا در غرب تهران ویران شد.
- شهریور‌ماه 1347، حدود 10 هزار نفر در استان خراسان جان سپردند.
- اردیبهشت‌ماه 1351، پنج هزار و 44 نفر در جنوب کشور کشته شدند.
- اردیبهشت‌ماه 1356، حدود 900 نفر در منطقه اصفهان جان باختند.
- مهر‌ماه 1357، 25 هزار نفر در شرق ایران کشته شدند.
- آذرماه 1358، 600 نفر در شمال‌شرقی ایران جان سپردند.
- تیر‌ماه 1360، یک‌هزار و 28 نفر در استان کرمان کشته شدند.
- مردادماه 1360، یک‌هزار و 300 نفر در استان کرمان جان باختند.
- 31 خرداد‌ماه 1369 حدود 40 هزار نفر در شهر رودبار کشته شدند.
- 10 اسفند‌ماه 1375 حدود یک‌هزار و 100 نفر در اردبیل کشته شدند.
- 20 اردیبهشت‌ماه 1375، یک‌هزار و 613 نفر در بیرجند جان باختند.
زلزله در کشورهای دیگر
همچنین گفتنی است که کشورهای منطقه مانند ترکیه، سوریه، ارمنستان یا افغانستان نیز به دلیل قرار گرفتن در این خط زلزله با تعداد بی‌شماری از این قبیل زمین‌لرزه‌ها رو‌به‌رو هستند. آمارها نشان می‌دهد که بلایای طبیعی رو به افزایش بوده و بین سال‌های 1990 تا 2002 شدت بلایا 1/4 برابر شده و نسبت جان‌باختگان
9/6 و آسیب‌دیدگان 2/5 و خسارت مالی 38 برابر شده است. بر اساس آمارهای بین‌المللی طی 27 سال گذشته 6/3 میلیون نفر بر اثر بلایای طبیعی جان باخته‌اند و بیش از سه میلیارد نفر آسیب دیده‌اند. گفتنی است ، زلزله در این سال‌ها بیش از 240 میلیارد دلار خسارت مالی در پی داشته است.
آنچه باید می‌شد اما نشد!
در نهایت و در این رابطه باید به دولت محترم و شخص رییس‌جمهور یادآور شد که به گفته کارشناسان امور شهری، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و تقویت سازه‌های ساختمانی در امور شهرسازی و احداث بنا در شهرها، در کنار استفاده مناسب از تحقیقات در حوزه زمین‌شناسی و اقلیمی اساسی از جمله مولفه‌های بسیار مهمی است که در کاهش خسارت و تلفات زمین‌لرزه‌هایی از این دست می‌تواند نقش مهمی داشته باشد زیرا کارشناسان فن معتقدند در صورتی که هزینه‌های گزاف امدادرسانی و جبران خسارت‌های مادی و معنوی حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله در مسیر بازسازی و ایجاد تغییرات بنیادی در حوزه شهرسازی و تمهیداتی لازم برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه قرار گیرد، نتایج به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود.
پس در چنین شرایطی باید توجه داشته باشیم که ترساندن مردم و درخواست برای خروج آنها پاک کردن صورت مساله است و هیچ کمکی به مردم و کشور نمی‌کند.باید باور کنیم که مسوولیت دولت در این زمینه بسیار خطیر است و با چنین گفته‌هایی باری از وظایف دولت کم نخواهد شد.

سال نو، وعده‌های کهنه‌

با آغاز سال 89 گویی وعده‌های دولتمردان هم آغاز شده و به سیاق سابق سفرهای استانی بهترین بستر برای اعلام عمومی این وعده‌وعیدهاست.
محمود احمدی‌نژاد در جمع نخبگان استان آذربایجان‌غربی گفته که به زودی قیمت مسکن کاهش می‌یابد و ادعا کرده بودجه خوبی برای این امر اختصاص یافته است.نگاهی به اعتبارات سال‌جاری وزارت مسکن اگرچه رشد 29 درصدی را نشان می‌دهد اما در این سال وظایف بی‌ربطی نیز بر دوش وزارت مسکن گذاشته شده که تا حدودی رشد اعتبارات را خنثی می‌کند.
وظایفی نظیر ساخت ندامتگاه و بیمارستان با بودجه بالغ بر 211 میلیارد تومان، وعده جدید رییس دولت دهم را با ابهام مواجه می‌کند.
احمدی‌نژاد اگرچه قید زمانی کاهش قیمت مسکن را در ابتدای سخنانش به‌زودی اعلام کرده اما سپس مدعی شده در برنامه‌ای سه ساله این اتفاق رخ می‌دهد.احتمالا عبارت به زودی در کلام رییس دولت دهم همان سه سالی است که در ادامه ذکر آن رفته است.در شرایطی که تمام شواهد و قرائن شکست مسکن مهر- طرح ابداعی دولت نهم- را با صدایی رسا فریاد می‌زنند و هنوز از نافرجامی وعده سپردن اجرای این طرح به بنگاه‌داران مسکن یک سال هم نگذشته، مشخص نیست وعده جدید قرار است با کدام پشتوانه عملی شود.
اگر در کنار علل فوق ابهام در اجرای طرح هدفمندکردن را نیز در نظر بگیریم، این وعده با علامت سوال جدید و البته بسیار مهمی روبه‌رو می‌شود؛ آیا دولت عواقب اجرای این طرح را در بازار مسکن به خوبی درک کرده است؟
فروش اس-300 به ایران اجرایی می‌شود
یک مقام عالی‌رتبه روسی با تاکید بر ادامه مذاکرات روسیه برای تحویل موشک‌های اس-300 به ایران گفت که قرارداد فروش این سیستم دفاعی به تهران به اجرا در می‌آید.
به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، میخائیل دیمیتریف، مدیر سازمان فدرال همکاری‌های فنی نظامی روسیه گفت: قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران به اجرا درخواهد آمد و این قرارداد فسخ نشده است.
امسال برق جیره‌بندی نمی‌شود!
امسال چهار هزار مگاوات برق جدید وارد مدار خواهد شد.
مدیرکل دفتر تولید شرکت توانیر با بیان این مطلب به ایلنا افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال در پیک تابستان 41 هزار مگاوات مصرف برق داشته باشیم اما با تمهیداتی که اندیشیده شده است این رقم مطمئنا دو هزار مگاوات کاهش خواهد یافت و مصرف در روزهای پیک از 39 هزار مگاوات فراتر نخواهد رفت.
حسن منصوری در پاسخ به این سوال که این تمهیدات چیست، گفت: هماهنگی‌هایی با صنایع داریم که سبب می‌شود مصرف برق آنها در ایام پیک کاهش یابد. در ضمن پیش‌بینی می‌کنیم که مردم نیز تا حدی در کاهش مصرف برق با ما همکاری کنند.منصوری گفت: امسال از نظر تامین برق با مشکل خاصی مواجه نیستیم و مردم مطمئن باشند برنامه‌ای برای خاموشی نداریم.
دولت از موضع خود عقب‌نشینی نکرده است‌
معاون پارلمانی رییس‌جمهور از آخرین پیشنهاد دولت برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها با درآمد 35 هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع خبرنگاران در آذربایجان غربی در پاسخ به سوالی که به نشست‌های اخیر دولت و مجلس برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره داشت، گفت: آخرین پیشنهاد دولت رقم 35 هزار میلیارد تومان برای کسب درآمد از این محل است.
وی با اشاره به تداوم صحبت‌ها و رایزنی‌های دولت با مجلس ادامه داد: این مساله به معنای عقب‌نشینی نیست بلکه به عنوان یک توافق است که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز آن را امضا کردند و امیدواریم که رای بیاوریم.
تمام گزینه‌های دفاعی را در برابر : هر تهدیدی به کار خواهیم گرفت‌
وزیر دفاع با اشاره به اظهارات واهی یکی از مقامات آمریکا تصریح کرد که در برابر تهدیدات دشمنان، تمام گزینه‌های دفاعی ممکن را مدنظر قرار می‌دهیم.
به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به همراه هیات دولت به آذربایجان غربی سفر کرده است در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی این استان در پادگان مالک اشتر ارومیه با اشاره به اظهارات واهی یکی از مقامات آمریکا تصریح کرد: در برابر تهدیدات دشمنان، تمام گزینه‌های دفاعی ممکن را مدنظر قرار می‌دهیم.
وحیدی افزود: مردم یکپارچه در کنار نیروهای مسلح آماده دفاع از کیان نظام اسلامی هستند و حضور آنها در برنامه‌های استقبال از مقامات کشور نشان از عشق و علاقه آنان به اصول و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است.

معاون سلامت وزارت بهداشت: مهاجرت معکوس در تهران‌ضرورت دارد
امامی‌رضوی، درمان و آموزش پزشکی مهاجرت معکوس را برای کاهش تلفات انسانی در حوادثی نظیر زمین‌لرزه ضروری دانست.
به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه رییس‌جمهور نیز بر این مساله تاکید دارد، افزود: روند کنونی مهاجرت به تهران مثبت است و باید با منفی کردن این روند زمینه مهاجرت مردم را به مناطق کوچک‌تر و پراکنده‌تر کردن جمعیت فراهم کرد.وی گفت: هرچه تراکم جمعیت در شهر بیشتر باشد، در زمان وقوع حوادثی نظیر زمین‌لرزه، تلفات جانی بیشتر و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سخت‌تر می‌شود.معاون سلامت وزارت بهداشت، تهران را از مناطق زلزله‌خیزی برشمرد که احتمال وقوع زلزله در هر زمانی در آن وجود دارد و در این باره گفت: آمادگی کامل برای مقابله با زمین‌لرزه احتمالی در تهران را نداریم و تلاش‌های ما تاکنون 10 تا 20 درصد به بهبود این آمادگی کمک کرده است.امامی‌رضوی افزود: اگر حادثه جدی در تهران رخ دهد علاوه بر نیروهای استانی، استان‌های معین باید به کمک بیایند و باید مردم و دستگاه‌های گوناگون را بیشتر با اقدامات امدادی و ضروری در زمان بحران آشنا کرد.وی همچنین با بیان اینکه بیمارستان‌های ما مقاومت خوبی در برابر زمین‌لرزه ندارند، گفت: مقاوم‌سازی درصدی از بیمارستان‌ها آغاز شده است ولی همه بیمارستان‌ها ظرفیت مقاوم‌سازی ندارند.


امام جمعه موقت قم: برخی مسوولان آمار غیرواقعی اعلام می‌کنند
اگر مسوولی کاری کند که موجب حرمت‌شکنی، ایجاد اختلاف و قانون‌شکنی شود باید فردای قیامت پاسخگو باشد.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله استادی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: گاهی شنیده می‌شود که بعضی از مسوولان آماری غیرواقعی اعلام می‌کنند که این آمار غیرواقعی در تصمیم‌گیری‌های آینده موثر بوده و ممکن است در نتیجه به ضرر کشور تمام شود.
وی با اشاره به سخن یکی از مراجع تقلید در چند روز گذشته اظهار داشت: اگر کسی در هیات حاکم بگوید که اگر در گردشگری حدود اسلامی را رعایت کنیم، موجب رکود این درآمد می‌شود، این صحیح نیست چراکه اگر بناست مسلمان باشیم و جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، این هزینه دارد و باید از بعضی درآمد‌ها صرفنظر کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخابات عراق گفت: انتخابات عراق به هر حال مورد قبول واقع شده است، احزاب عراقی هم باید براساس منافع ملی و نظر مرجعیت‌شان که نشان داده است از بینش خوبی برخوردار است، هرچه سریع‌تر دست در دست هم دهند تا دولتی بدون دخالت بعثی‌ها تشکیل شود. عراقی‌ها اگر می‌خواهند دوباره تابع بعثی‌ها نشوند باید تابع مرجعیت شوند.

خبر خوش هسته‌ای : رونمایی از سوخت مجازی و کشف تازه اورانیوم
رییس جمهور اولین نمونه سوخت مجازی رآکتور تحقیقاتی تهران را رونمایی کرد.
به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای که عصر دیروز در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، گفت: دانشمندان کشورمان توانسته‌اند ماشین نسل سوم را طراحی کنند که این ماشین‌ها آزمایش‌های مکانیکی خود را به پایان رسانده‌اند.صالحی همچنین به اکتشاف معادن و استخراج اورانیوم اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تامین مواد اولیه سوخت هسته‌ای در سال‌های اخیر، برنامه جامع اکتشاف اورانیوم در حوزه‌های مختلف زمین‌شناسی کشور تهیه و تدوین شده و در راستای اجرای این برنامه در اواخر سال 88 در منطقه اکتشافی ناریگان در استان یزد ذخایر اورانیوم قابل توجهی شناسایی و کشف شد. وی ادامه داد: با عنایت به ضرورت تامین مواد اولیه برای ساخت سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران یعنی اورانیوم با غنای 20 درصد و با توجه به عدم همکاری بین‌المللی در این راستا، رییس‌جمهور دستور دادند که تامین این نیاز مبرم بومی شود بنابراین یک زنجیره در کارهای غنی‌سازی نیمه‌‌صنعتی نطنز برای این منظور آماده‌سازی و راه‌اندازی شد که هم‌اکنون به خوبی مشغول کار و تولید است.
رییس سازمان انرژی اتمی همچنین از ایجاد تاسیسات غنی‌سازی جدید و تصمیم‌ این سازمان برای فعالیت غنی‌سازی در سایت فردو خبر دا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
سلام
سال قبل برای یک دوره آموزشی سه روزه به ستاد سازمانمان در تهران رفتم. در جریان این سه روز به منوی غذای آنجا برخوردم که لیست نهار پیشنهادی به پرسنل بود که آدرس یکی از رستوران های خوب تهران بر روی آن بود و هر کارمند باید غذای ایام هفته خودش را مشخص می کرد که حداقل روزی بیست هزار تومن می افتاد. در اداره من در نقطه ای کاملا محروم که با اولین مغازه 23کیلومتر فاصله است هزینه نهار هر نفر 350 تومن در روز مشخص شده است. الان مزایایی تحت عنوان پاداش و... به کارکنان ستادی ادارات کل و ستاد مرکزی می دهند که در شهرستانها خبری نیست. اختلاف کارانه ها و نمرات ارزشیابی هم قابل قیاس نیست. اتاق من هنوز کولر ندارد و خودم که هیچ ، کامپیوتر اتاق من در تابستان ده دقیقه کار کند به خاطر گرمی هوا از کار می افتد. صندلی و میز و کامپیوتری که به من دادند دست دوم اداره کل بود. کامپیوتر را با هزینه خودم ارتقا دادم. کارمند صفر هم نیستم مدرک دکتری از یکی از بهترین دانشگاه های کشور و حدود 15 سال سابقه کار دارم. در ارتقای شغلی کارمندان دیپلم اداره کل و ستاد سازمان کارشناس ارشد و خبره شناخته شدند ولی من نه.در تابستان در سرویس رفت و برگشت بدلیل گرمای شدید سرویس فرسوده 50 ساله رفت و برگشت و در زمستان از سرما رنج می بریم.تنها نکته مثبت برای ما حق مرخصی مناطق محروم و پاداش مناطق محروم بود که به لطف آقای احمدی نژاد از زمان ریاست جمهوری ایشان قطع شد. حال از آقای رئیس جمهور بسیار متشکرم که مزایایی برای انتقال کارکنان شهرهای بزرگ به مناطق محروم گذاشته اند چون من منتظرم یکی حاضر بشه پست سامانی من را بگیره و سریع من انتقالی به مرکز استان بگیرم. بی نهایت ممنون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین