کد خبر: ۹۹۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲

نصیرپور: همگرایی برخی از دوستان اصولگرای‌منتقد با اصلاح‌طلبان معتدل دور از انتظار نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید نصیرپور عضو فراكسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه هر دوره‌ای از كشور اقتضائ خاص خود را دارد، اظهار كرد: ما در كشور احزاب جدی و اثر گذار نداریم و احزاب موجود هم به دلایل مختلف كاركردهای حداقلی دارند، لذا ارتباطات فراتر از احزاب شكل می گیرد و تشكل‌ها در دو یا سه جبهه كلی و كلان فعالیت سیاسی می‌كنند.

وی افزود: طیعتا با توجه به جهت‌گیری موجود بین نخبگان سیاسی و علاقمندی كه در اداره‌ی بهتر كشور در بین نخبگان وجود دارد احتمال دارد دیدگاه‌های مختلف در برخی جهات به هم نزدیک شوند و از ره‌گذر این ارتباط نزدیک تلاش كنند نقش انتقادی خود را در اداره بهتر كشور ایفا كنند.

وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می‌رسد هیچ دور از انتظار نیست كه بعضی دوستان اصولگرای منتقد با اصلاح‌طلبان معتدل همگرایی داشته باشند و جریان جدیدی را در كشور ایجاد كنند. این اتفاق پیش از این هم سابقه داشته و علی‌رغم وجود بری اختلاف‌نظرها در حوزه‌ای اقتصادی شاهد بودیم كه گروه‌ها به هم نزدیک شده‌اند مثل ارتباط پیدا كردن جریان كارگزاران با سایر جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب.

نماینده مردم سراب در خانه‌ی ملت همچنین تصریح كرد: به نظر من در حال حاضر این ظرفیت در كشور وجود دارد و حتما به نفع كشور خواهد بود. خصوصا این‌كه هر دو جریان موجود یعنی هم اصلاح‌طلبان معتدل و هم اصولگرایان منتقد، معقتدند باید تلاش كنند هزینه‌ی مدیریت را در كشور پایین‌تر بیاورند و مشاركت حداكثری مردم را در عرصه‌های مختلف داشته باشند. اینها وجوه مشتركی است كه این ارتباط را متحمل‌تر می‌كند.

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: یكی از دلایلی كه این روزها بحث هم‌گرایی این دو دیدگاه بیش از پیش. مطرح می‌شود، موضوع اخلاق سیاسی در كشور است. یكی از نكاتی كه جریان معتدل اصلاح‌طلبی و جریان منتقد دولت در جبهه اصولگرایان از آن دلخورند و ازآینده این روند نگرانند عدول از اخلاق سیاسی است كه متاسفانه معیارهای آن در كشور شكسته شد و شاهدیم كه گروه‌های افراطی هر دو جریان با عبور از مرزهای اخلاق سیاسی بعضا دستاوردهای بسیار بزرگ در كشور را نادیده می‌گیرندو با نقد غیر واقع بینانه گذشته، افراط گرایانه فضای سیاسی كشور را به سمت ناراآمی هدایت می‌كنند.

نصیرپور تاكید كرد: به نظر می‌رسد اگر این اتفاق بیاتفد و دوستان منتقد با اصلاح‌طلبان بتوانند جریان جدیدی ایجاد كنند، این پاسخ به یک نیاز جدی و اساسی در كشور خواهد بود كه آن هم «اعتدال» است.

وی اضافه كرد:من معتقدم ساختار سیاسی در كشور ما به هیچ وجه افراط‌گرایی را نه در جریان اصولگرایی و نه در جریان اصلاح‌طلبی نمی‌پذیرد و توده‌ی مردم هم با اعتدال‌گرایی نزدیكی بیشتری دارند، لذا با این راهبرد می‌توان فضای كشور را متفاوت كرد و جریان چرخش قدرت را در بین احزاب و نخبگان سیاسی با سرعت و روند بهتری هدایت كرد.
این نماینده اصلاح‌طلب یاد آور شد: به نظر من اگر این هم‌گرایی اتفاق بیاتفد ممكن است هم در انتخابات شوراها - به شرط اینكه در زمان قانونی فعلی خود انجام شود - و هم در انتخابات مجلس موثر باشد - خصوصا اگر این اعتدال‌گرایی بروز پیدا كند و زمینه‌ی ظهورش فراهم شود ما می‌توانیم در انتخابات بعدی مجلس شاهد ظهور چهره‌های معتدل و توانمند دیگری باشیم؛ چرا كه خیلی از افراد توانمند برای پرهیز از عرصه‌های تند سیاسی حاضر به حضور در عرصه‌های اجتماعی و انتخاباتی نمی‌شوند.

نماینده‌ مردم سراب در خانه‌ی ملت در پایان گفت: اگر این چهره‌ها شرایط را برای رقابت‌های اجتماعی و سیاسی مناسب ببینند، حتما حاضر به حضور در عرصه‌ها می‌شوند و به نظر من حتی دستگاه‌های نظارتی هم در این فضا می‌توانند راحت‌تر و ملایم‌تر حضور داشته باشند و نقش موثرتری را برای اعمال نظارت خود داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین