کد خبر: ۴۶۰۹۳۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
برجام را منصفانه ارزیابی کنیم نه آرزومندانه

صالحی خطاب‌به‌مخالفان برجام: ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا.../ نمی‌خواهم بگویم کف چه بود و چه گرفتیم/2 هزار سانتریفیوژ بیشتر گرفتیم/جزئیات تازه از مذاکرات هسته‌ای

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: حقایق روی زمین را ببینید، سوالی که مطرح می شود این است چه کار باید می‌کردیم تا آمریکایی‌ها بیایند و عذرخواهی کنند و تحریم‌ها برداشته شود. برجام را منصفانه ارزیابی کنیم نه آرزومندانه.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی اکبر صالحی امروز 25 تیرماه در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد خطاب به مخالفان برجام اظهار صالحی خطاب به مخالفان برجام: ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا ...کرد: ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا بفهمیم به کجا خواهیم رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با تاکید بر اینکه برجام را باید منصفانه ارزیابی کنید نه آرزومندانه، گفت: حقایق روی زمین را ببینید، سوالی که مطرح می شود این است چه کار باید می‌کردیم تا آمریکایی‌ها بیایند و عذر خواهی کنند و تحریم‌ها برداشته شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کسانی که مخالف برجام هستند بیایند و به این سوال پاسخ دهند، بیان کرد: آیا صنعت هسته‌ای کشور ملک شخصی من بوده که در مذاکرات من برای آن شخصا تعیین تکلیف کنم و هر چه آمریکایی‌ها بگویند ما بگوییم چشم، چنین طرز فکری حکومت و نظام را زیر سوال می‌برد. یعنی این نظام هیچ متولی نداشته که یک نفر مثل من برای کشور تعیین تکلیف کند؟

معاون رییس جمهور ادامه داد: اصلا فرض کنید اگر نظام این‌طور باشد، بنده همین قدر عقل برای خودم قائلم که چنین مخاطره‌ای نکنم، من با یک دستورالعملی به آنجا می‌روم که حالا من چند موردش را برای شما می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه نظام برای ما کف تعیین می‌کرد، گفت: اینها را بعدا تاریخ می‌نویسد و همه آن نوشته شده است، گفتند 4000  ماشین سانتریفیوژ اگر داشته باشیم خوب است، مصوبات آن هم هست، ما چند ماشین گرفتیم، 6 هزار تا، یعنی از کفی که نظام برای ما تعیین کرده بود 2 هزار ماشین هم بیشتر گرفتیم.

صالحی درخصوص فردو نیز گفت: در این رابطه هم به ما گفتند چند صد جسد ماشین فقط بر روی استندها باشد، ولی ما 1044 ماشین گرفتیم، نه فقط جسد ماشین، بلکه ماشین‌ها بچرخد و فقط اورانیوم تزریق نشود، یعنی اراده کنیم فردا اورانیوم هم تزریق می‌کنیم، این فقط کف بود، اما ما در بعد فنی چه گرفتیم، حالا نمی‌خواهم بگویم در چه جاهایی کف چه بود و ما چه گرفتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اگر برجام برای آمریکایی‌ها خوب است، چرا ترامپ و اسرائیل از آن ناراحت است، چرا ترامپ می‌گوید برجام بدترین قرارداد تاریخ آمریکا است،  آیا بدترین است چون صنعت هسته‌ای ما را متوقف کرده، آیا او می‌خواسته صنعت هسته‌ای ما پابرجا باشد، جواب آن را وزیر اطلاعات اسرائیل داده است، گفته شما چه کار کردید، ایران که صنعت هسته‌ای اش را دارد و اگر اراده کند در آستانه تولید سلاح هسته‌ای است.

صالحی با اشاره به اینکه ما ده میلیارد دلار در رابطه با صنعت هسته‌ای پروژه بستیم و کارش هم شروع شده، ادامه داد: آیا صنعت هسته‌ای وجدانا متوقف شده است، آیا نظام مسئولی ندارد که بگذارد صنعت هسته‌ای متوقف شود، آیا اشکالی داشت که بعد از برجام تولید نفت به حدود 4 میلیون بشکه برسد، اشکال دارد صادرات نفت ما به بیش از دو نیم میلیون بشکه برسد، اشکال دارد فساد در فروش نفت کنار زده شود.

وی اضافه کرد: آیا اشکالی دارد با برجام فشار در فروش نفت کشور کنار زده و دلار، کشتی‌رانی و نفت کش‌های کشور آزاد شود، بله ما بهتر از این هم میتوانستیم، من یک بار گفتم ما هربار می‌رویم مذاکره قوی‌تر می‌شویم، بعد یک نفر گفت پس شما می روید آنجا آموزش می‌بینید، می‌گویم آقا چرا این حرف را می‌زنی، استاد اولوالعزم هم هر کتابی را بیشتر بخواند بیشتر به علمش افزود می شود، مگر ما خداییم که دیگر به کمالات‌مان افزوده نشود، نقد هم می‌کنیم  نمی‌دانیم چگونه نقد کنیم. آقایان تاریخ نشان خواهد داد، بروید از خود ترامپ بپرسید، ان‌شاءالله که ترامپ پاره کند برجام را تا ببینیم چه می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
4
8
انسانهای عاطفی ارمان گرا و ارزو وار اندیشه می کنند .
انسانهای منطفی عاقلانه و منصفانه ، یا حداقل خودشان را جای مقابل قرار داده ، تفکر می کنند .
دلواپسان و برادران و خواهران نا اگاه در گروه عاطفی ها هستند .

درایران اموزش و پرورش قرار است برای تفکر منطقی موثر بر کیفیت زیست ، درس فلسفه در لابلای همه دروس و تمثیل ها و تصاویر و تحلیل ها گنجانده شود . پادشاهان اشاعه رفتار عاطفی از منطقی شان در بین شهروندان ، بیشتر بود به نظر بعضی صاحب نظران .
پاسخ ها
psk
| - |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
برادران عاطفی توانستند عاطفه مندانه دلهره ای که بخاطر تدابیر ناشیانه بزرگان امثال شما در دل مردم ریخته بودند با پرتاب موشک به قلب داعش دوباره شادی و نشاط و غرور ملی را درچهره مردم حزب الهی بنشانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
یاد میگیرد ، عاطفی نباشد ، مجری فرمان قانونی باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
4
21
با مغرضین نمی توان با استدلال و منطق صحبت کرد. آنها فشار می آورند تا فساد ها بزرگ پیگیری نشود تا 800 میلیارد دلار درآمد نفتی آن 8 سال حسابرسی نشود تا روحانی آنقدر ضعیف شود که مطیع آن ها گردد.
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
1
0
شما خودت وزیر خارجه دولت احمدی نژاد بودی
اگه وجدان داشتی باید تو انتخابات امسال میگفتی مسولیت رفتن پرونده ایران به شورای امنیت و تحریم ها خودت بودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
اجرای فرمان دولت وقت بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
1
5
اگه ترامپ برجام را پاره کند .اونوقت می‌فهمیم برجام چی بوده و دلواپسها چقدر خیانتکار هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
2
0
ایشون چرا چراغ سبز به تند روها میده.همون کاری که در کنگره آمریکا میکنند .انشالله ترامپ بر جام را پاره کند دیگر چه جور اظهار نظر سیاسی از سوی یک مدیر که زمانی وزیر امور خارجه بوده میباشد،؟؟
پاسخ ها
عزیزخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
وقتی کارد ه استخوان میرسد
کریم
|
-
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
1
2
برجام خیلی خوب بود ومزایا زیادی داشت مث فروش نفت خرید هواپیما قرارداد با پژو فرانسه و ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین