کد خبر: ۵۳۴۶۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
"ادعا شده که جاسوس‌ها در 6 ساعت و 29 دقیقه به این اسناد ادعایی دست یافته و از ایران فرار کردند"

جزئیات تازه از ادعای عملیات سرقت «اسناد محرمانه هسته‌ای» ایران توسط جاسوس‌های اسرائیلی

مقام‌های ارشد اسرائیلی ادعاهای تازه‌ای را درباره آنچه سرقت از آرشیو اسناد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خوانده‌اند، مطرح کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- رسانه‌های آمریکایی با انتشار گزارشی مدعی شدند که اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران که وی در ماه آوریل آن را منتشر کرده توسط عوامل موساد از یک انبار در تهران به سرقت رفته بود.

به گزاش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارشی منتشر کرد و در آن مدعی شد که عوامل موساد در شب 31 ژانویه به یک انبار در منطقه‌ای صنعتی در تهران نفوذ کردند و توانستند با دستیابی به بیش از 50 هزار برگه و 163 سی دی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران پیش از رسیدن کارکنان انبار پایتخت ایران را به همراه اسناد مسروقه ترک کنند.

 در این گزارش ادعا شده است که این جاسوس‌ها شش ساعت و 29 دقیقه زمان صرف کردند تا بتواننند با از کار انداختن آژیرهای انبار، عبور از دو درب و باز کردن چندین گاو صندوق به این اسناد ادعایی دست یابند و سپس از ایران فرار کنند.

جزئیات تازه از ادعای عملیات سرقت اسناد هسته‌ای محرمانه ایران توسط عوامل «موساد»

بنابر ادعای این گزارش عوامل موساد ابزار جوشکاری در اختیار داشتند که دمای حدود 2 هزار درجه سلسیوس داشته و از طریق آنها تواسته بودند گاو صندوق‌های انبار را باز کنند و در پایان شب با در دست داشتن حدود نیم تن سند محرمانه شامل هزاران برگه مکتوب و سی ‌دی حاوی فایل‌، ویدئو و طرح از شهر بگریزند.

 نیویورک تایمز در ادامه ادعا کرده است که ایرانی‌ها پس از حصول توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در ژوئیه 2015 شروع به جمع آوری و ذخیره این اسناد از سراسر کشور در انبار مذکور کردند و در ساعات شب برای اینکه جلب توجه نکند هیچ نگهبانی از این انبار محافظت نمی‌کرده است.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه آوریل مدعی شد که به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایران در گذشته فعالیت‌های هسته‌ای نظامی داشته و پس از حصول توافق نیز از آنها دست نکشیده است. گزارش نیویورک تایمز نیز بر اساس اطلاعاتی است که اسرائیل در روزهای اخیر در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود و این اسناد شامل جزییاتی از اسناد مسروقه ادعایی نتانیاهو بوده است .

 در گزارش نیویورک تایمز همچنین ادعا شده است که مقامات صهیونیستی می گویند که تهران از پاکستان و دیگر کارشناسان خارجی کمک‌هایی در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش دریافت کرده است.

 همچنین روزنامه واشنگتن پست در گزارشی دیگر مدعی شده است که ایران در زمان اجرای پروژه آماد که 15 سال پیش متوقف شده است در آستانه دستیابی به فناوری کلید ساخت بمب هسته‌ای قرار داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس  نیز با انتشار این دو گزارش تصریح کرد که جزییات جدید منتشر شده ثابت نمی‌کند که ایران به توافق هسته‌ای سال 2015 پایبند نبوده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری «فاکس نیوز» نزدیک به جمهوریخواهان نیز که در اتخاذ مواضع مغرضانه ضدایرانی شهرت دارد، در این‌باره اشاره کرده است که در عملیاتی شش ساعته در تهران در ماه ژانویه به طور مخفیانه اسناد زیادی از ایران خارج شده است. مقام‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند که تیم اسرائیلی مخفیانه به انبارهایی که مواد مرتبط در آن وجود داشته اند رسیده اند. آنان  یک شیشه ضخیم پنچره را شکسته‌اند و می‌دانستند که ساختمان بدون نظارت بوده است. این مقام‌ها مدعی شده‌اند که ایران برای آن که توجه افکار عمومی را به سوی ان تاسیسات جلب نکند، محافظانی را به صورت تمام وقت در آنجا تعیین نکرده بود. با این حال، در آن تاسیسات یا کارگاه مذکور، سیستم‌های هشدار دهنده‌ای وجود داشتند که عوامل اسرائیل آن را غیر فعال کردند.

فاکس نیوز اشاره می‌کند که مقام‌های ارشد اسرائیلی در نشستی طولانی‌مدت در یکی از مقرهای امنیتی آن رژیم در هفته گذشته جزئیات بیشتری را در مورد عملیات مذکور مطرح کردند.

این شبکه خبری می نویسد: اثبات ادعاهای اسرائیل درباره اسناد ناممکن است چرا که مقام های ایرانی در ماه آوریل مطرح شدن این موضوع را همزمان با تصیم‌گیری دولت ترامپ برای خروج از برجام سناریویی ساخته شده علیه ایران دانستند. رییس‌جمهوری آمریکا در ماه مه از توافق خارج شد».

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در گزارشی با اشاره به ادعای تازه اسرائیلی ها درباره برنامه هسته ای ایران گفته است:«اسرائیل مدعی است که در اسناد ربوده شده مشخص شده است که ایران تلاش های بلندپروازانه و بسیار محرمانه‌ای برای تحقیقات گسترده در زمینه ساخت فلز اورانیوم و آزمایش‌های پیشرفته با استفاده از تجهیزات تولید تترون برای شروع واکنش زنحیره هسته‌ای بوده است. این در حالی است که به گفته نهادهای اطلاعاتی امریکایی، مقام‌های ایرانی در سال ۲۰۰۳ میلادی موضوع تحقیقات هسته‌ای در این حوزه را متوقف کردند.

این روزنامه نیز اشاره می‌کند در اسناد به دست آمده توسط اسرائیلی هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارند که نشان دهند ایران به مفاد برحام پایبند نبوده است.

این روزنامه در ادامه ادعا کرده است: «مقام های امنیتی اسرائیلی در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی فهمیده بودند که ایران در حال جمع آوری مدارک مربوط به تحقیقات تسلیحات هسته‌ای است و آنها را در واحدی در جنوب تهران نگهداری می‌کند که هیچ حضور امنیتی قابل توجهی در آنجا نیست و نگهداری اسناد در انبارهای صنعتی بوده است. این افسر اطلاعاتی اسرائیلی می افزاید: هنگامی که دریافتیم در پرونده ها و اسناد چه می گذرد و تیم عملیاتی را برای ربودن آن آماده کردیم و عوام موساد توانستند طرح داخلی ساختمان را درک کنند از جمله محل نگهداری اسناد کاغدی و عکس‌های و فایل‌های ذخیره شده در رایانه. در نهایت با بررسی کارکنان آن کارگاه و انبار تحت نظر قرار دادن آنان و بررسی برنامه زمان فعالیت آنان، عوامل موساد وارد عمل شدند و در تاریخ ۳۱ ژانویه در کارگاه شکسته شد و نیم تن از اسناد خارج شدند. این افسر اطلاعاتی اسرائیلی مدعی شده است: از آنجایی که برخی از مواد بیش از حد بزرگ و سنگین بودند عوامل موساد گاوصندوق‌هایی را باز کردند که در آن به نظر می رسید ارزشمن‌ترین موارد را کسب کرده‌اند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشتر در واکنش به ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو در مورد برنامه مخفی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای در پیامی توییتری این ادعاها را برنامه‌ای از پیش تعیین شده و برای تاثیر بر ادامه حیات برجام دانست.

وزیر امور خارجه با چوپان دروغگو  نامیدن نتانیاهو نوشت: ترامپ برای فسخ برجام متوسل به اتهامات کهنه‌ای شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر به آنها رسیدگی کرده است.

مقامات کشورمان همواره ضمن رد این ادعاها تاکید کرده‌اند که ایران هرگز به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای نبوده است و بمب اتم هیچ جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. در همین راستا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین ارزیابی خود از مسائل باقی مانده درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران که گزارش مربوطه‌اش پیش از اجرای برجام منتشر شد تایید کرد که هیچ‌گونه شواهدی دال بر وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
1
از دانشگاهای ایران فارغ التحصیل سازمان دهی. کتاب و اسناد و روش مراقبت کم نداریم .
ناشناس
|
Denmark
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
فکر کنم جر یا ن یک فیلم معرو ف آ مریکا یی
با شد که در قا لب جنگ روا نی مطر ح می شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین