کد خبر: ۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۲

لغو دیدارهای معاون وزير خارجه ايران در مالزی

آفتاب‌‌نیوز : معاون آسيا و اقيانوسيه و كشورهاي مشترك المنافع وزير امور خارجه ايران، همچنين گزارشي از روند تحولات مربوط به فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران را براي نخست وزير سابق مالزي تشريح كرد.

نخست وزير سابق مالزي نيز در اين ديدار كه روز پنجشنبه پيش از شركت در مراسم خاكسپاري همسر نخست وزير كنوني اين كشور صورت گرفت، با تاكيد بر حق ايران براي استفاده از برنامه صلح آميز هسته‌اي، گفت: ما از اين حق مسلم ايران حمايت مي‌كنيم.

ماهاتير محمد بااشاره به مناسبات و روابط بسيار خوب و روبه گسترش ايران و مالزي، خواستار توسعه اين مناسبات در زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي شد و افزود: دو كشور بايد با توجه به تواناييهاي فراوان بالقوه بين دو كشور، راههاي جديد گسترش همكاريهاي تجاري را بررسي كنند.

معاون وزير امور خارجه ايران بامداد پنجشنبه وارد مالزي شد و قرار بود با چند تن از رهبران و مقامات اين كشور درباره مناسبات دوجانبه، منطقه اي و بين‌المللي ديدار و گفت‌وگو كند كه به‌ سبب فوت همسر عبدالله احمد بداوي، اين ديدارها لغو شد. صفری شامگاه پنجشنبه كوالالامپور را به مقصد تهران ترك كرد. وي پيش از اين به سنگاپور سفر و با مقامهاي اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین