کد خبر: ۴۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۴
یک کارشناس روس:

شانس موفقیت گفت و گوهای مسکو50 درصد است

آفتاب‌‌نیوز : به گفته ی رجب صفروف «هدف نهایی برنامه های هسته ای ایران دست یابی به چرخه ی کامل تولید سوخت هسته ای است و اگر روسیه نتواند ایران را به صرف نظر کردن از این امر راضی کند شانس موفقیت این گفت و گوها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

وی افزود: «از طرف دیگر ایران متوجه است که در حال حاضر دست یابی به چرخه ی کامل تولید سوخت هسته ای ناممکن است چرا که جامعه ی جهانی به اتفاق مخالف این امر است. از این رو ایران باید به تدابیر موقت بسنده کند و در شرایط تفاهم متقابل و حسن نیت ,طرفین می توانند مساله را حل کنند.»

به باور وی پایه ای ترین خواست های ایران در این گفت و گوها اجازه ی حضور کارشناسان ایرانی در تاسیسات مشترک غنی سازی اورانیوم در خاک روسیه، حضور یک کشور دیگر در ساخت تاسیسات مشترک غنی سازی و انجام بخشی از فرایند غنی سازی در خاک ایران خواهد بود.

اما روسیه که به شدت زیر فشار غرب است تا چه حد حاضر به پذیرفتن خواست های ایران خواهد بود؟

صفروف بر این گمان است که از پاسخ این پرسش می توان نتیجه گرفت سرنوشت پایداری جهان در گرو تصمیم روسیه است و اگر روسیه خواستار حل مناقشه با حسن نیت بوده و می خواهد منافع خود را در این کشور بزرگ اسلامی (ایران) حفظ کند، قدرت و نقش روسیه در سیاست جهانی به شدت افزایش خواهد یافت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین