کد خبر: ۵۹۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۱:۵۸

بودجه‌ در ایران با چانه‌زنی تنظیم می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در حاشیه کنفرانس بین‌المللی بودجه‌ریزی عملیاتی تصریح کرد، بودجه‌ریزی کشور سنتی و بر پایه چانه‌زنی بر اساس انتظارات مدیران و نیازهای سازمان‌ها است که این مسئله در سایر کشورها به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

عادل آذر عضو کمیسیون برنامه و بودجه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی بودجه‌ریزی عملیاتی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در صورت وجود عزم و اراده تمام عناصر و ارکان کشور بودجه‌ریزی عملیاتی در پایان سال 88 مستقر می‌شود.

آذر بیان کرد: هر ساله درصدی به بودجه سال قبل اضافه می‌شود که بودجه با افزایش تدریجی یا سنتی و مبتنی بر چانه زنی نامیده می‌شود. در حالیکه ممکن است در یکسال خاص به این نتیجه رسید که بسیاری از پروژه‌های عمرانی به اقتضای منابع مالی آن سال تعطیل و یا پروژه‌های جدید ایجاد شود.

آذر با اشاره به عزم قانون برنامه چهارم مبنی بر خروجی محور بودن تخصیص منابع، تصریح کرد: تخصیص منابع نباید بر اساس فعالیت‌های موجود و ورودی‌های یک سازمان باشد.

وی با بیان آنکه تعداد متخصصان در مورد بودجه‌ریزی عملیاتی انگشت شمار هستند، اظهار داشت: بحث بودجه‌ریزی عملیاتی از برنامه سوم آغاز شد که البته به مرحله قانون گذاری نرسید، زیرا اجرایی کردن بودجه‌ریزی عملیاتی نیازمند مهندسی ومعماری جدید از بودجه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین