کد خبر: ۷۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳

پکن خواستار همکاری سریع کره شمالی با آمریکا

پیش از پایان دوره ریاست جمهوری بوش
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چین خواستار عملکرد سریعتر کره شمالی در پیاده سازی تاسیسات هسته‌ای و ارائه گزارش فعالیتهای خود تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری جورج بوش است.

به گزارش رویترز «وانگ جیرا یوی» رئیس بخش راوبط بین الملل حزب کمونیست چین با ارسال پیامی به رهبر کره شمالی کیم جونگ ایل اعلام کرده جایگزین آینده رئیس جمهور آمریکا احتمالا از حزب دموکرات خواهد بود و به مذاکرات شش جانبه و پایان دادن فعالیتهای هسته‌ای پیونگ یانگ اهمیت کمتری خواهد داد.

به نظر می‌رسد کیم جونگ با نظر این مقام چینی موافق است و به تعهد کره شمالی نسبت به همکاریهای کره شمالی در پیاده سازی تاسیسات هسته‌ای و ادامه مذاکرات تاکیید دارد .

یکی از منابع دیپلمات که با پیونگ یانگ رابطه نزدیک دارد معتقد است جانشین آینده بوش موقعیت کره شمالی را تغییر نخواهد داد.

شایان ذکر است زمانی که بوش قدرت را از بیل کلینتون تحویل گرفت، سیاست خارجی آمریکا در مقابل کره شمالی روند معکوسی داشت ولی در زمان جورج بوش سیاستها تغییر کرد. 

گفتنی است کره شمالی در پی مذاکرات شش جانبه با کشورهای روسیه، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و چین به توافق رسید تا فعالیتهای اتمی خود را متوقف کرده و با کمک یک تیم آمریکایی قطعات رآکتور یونگ بیونگ را پیاده کند. همچنین متعهد به ارائه فهرست تمام فعالیتهای هسته‌ای شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین