آفتابنیوز :
آفتاب: طی قرن ها مسافرت وسیله ای به سمت جهان محوری بوده و یکپارچگی جهانی جوامع و ارتباطات بین المللی را به ارمغان آورده است. سفرنه تنها کلید گشایشگر اذهان و بسط دهنده آفاق بوده بلکه مفاهیم مهم آموزه های بین نژادی و پذیرش فرهنگی را همراه با خود عرضه می نماید.
امروزه پیشرفت صنعت هوانوردی مدیون فن آوری های خارق العاده دهه های اخیر بوده و پرواز به مناطق دوردست دیگر مقوله تازه ای به حساب نمی آید. امروزه برای مسافران قرن بیست و یکم پرواز با سرعت ما فوق صوت، پرواز به فضا و ابتکارات و خلاقیت ها که همگی مدیون توسعه خدمات بین قاره ای هستند امری بس ساده تلقی می گردد.
چه کسی فکر می کرد صاحبان یک مغازه دوچرخه فروشی در اوهایو بتوانند چنان تاثیری بر صنعت هوانوردی جهان بگذارند؟ برادران" ارویل و ویلبر رایت" بدون هیچ گونه تجربه و دانش در امر هوانوردی و تنها با اشتیاق وافر و اراده راسخ توانستند رویای پرواز را به حقیقت مبدل سازند.
در سال 1903 میلادی برادران رایت توانستند پس از چهار سال تحقیقات بی وقفه ، آزمایشات بی شمار، شکستهای پیاپی و صبری در خور تحسین با موفقیت اولین هواپیمای خود را به پرواز درآورند. اولین پرواز تنها 12 ثانیه طول کشید و هواپیما حدود120 فوت (حدود چهار متر) درهوا پرواز کرد. برادران رایت با پشتکار خود ثابت کردند که انسان نه تنها توانست پرواز را کنترل کند بلکه برای مسافران امروزی زمینه جهت فرصتهای بی نظیر را فراهم آورند.
پس از موفقیت برادران رایت ، تکنولوژی با چنان سرعتی پیشرفت کرد که در سال 1909 اولین خط هوایی بنا گشت و تاریخچه صنعت هوانوردی صفحات بسیاری را در دایره المعارف قلم زد. کشورها یکی پس از دیگری از اندیشه سفرهای هوایی استقبال نمودند و این صنعت روز به روز پیچیده تر گشت. در حقیقت دو جنگ جهانی نقش بسیار موثری در توسعه و پیشرفت هواپیماسازی داشته اند و در حالیکه این صنعت ، جان بسیاری از انسانها را گرفت اما زمینه ساز طراحی های گوناگون و گسترده برای ساخت هواپیما ، افزایش سرعت و ظرفیت مسافران نیز گشت.
پس از جنگ جهانی دوم ، طراحی و توسعه هواپیماهای مسافربری شدت گرفت و چندی نپائید که سفر هوایی به امری عادی مبدل شده و خطوط هوایی با صحه گذاردن بر رضایت مسافران ، همکاریهای چند جانبه و کد شرینگ Code sharing و پیوستن در اتحادیه های هوانوردی ، صنعت جهانی هوانوردی را حقیقتا خلق نمودند.
پس از اولین پرواز ، موفقیت در صنایع هوایی یکی بعد از دیگری شکل گرفت و طی صد سال اخیر مسافرت هوایی دیگر امری لذت بخش تلقی می شود نه کاری طاقت فرسا. با شدت گرفتن بازار رقابت در این صنعت ، فن آوری های نوین درجهت فراهم آوردن رضایت خاطر بیشتر مسافران و راحتی آنان مستمرا رو به گسترش است .
بی ام آی دومین خط بزرگ هوایی بریتانیا با فعالیت از مرکز اصلی خود در فرودگاه هیترو لندن یکی از پیشگامان این صنعت در زمینه ارائه خدمات نوین به مسافران به شمار می آید. این شرکت با معرفی تسهیلات مبتکرانه مانند کارت پرواز از طریق اینترنت و بلیت های الکترونیکی ، تسهیلات بیشتری برای مسافران خود قائل شده است. در گذشته صف های طولانی کنترل بلیت و پذیرش ، مسافران را خسته می کرد اما در حال حاضرامور مسافرین با امکانات جدید ، با سرعت و آرامش خاطر بیشتر مسافرین انجام می گردد.
بی ام آی در سال 1938 آغاز بکار نمود و از همان ابتدای راه توانست به موفقیت هایی هرچند خرد دست یابد و این شرکت اولین خط هوایی انگلستان بود که به مسافرین پروازهای داخلی بریتانیا غذای مخصوص گیاهخواران را عرضه و نیز اولین خط هوایی اروپایی بود که کابین مجزای بیزنس کلاس به مسافران بیزنس ارائه کرد . این شرکت همچنین اولین خط هوایی بود که امکان رزرو بلیت و پرداخت اینترنتی به مسافران خود ارائه نمود.
با فشردن یک دکمه در پایگاه اینترنتی مجهز به موتور جستجوگر قوی بی ام آی www.flybmi.com ، کلیه اطلاعات ویژه ، خدمات ، نرخ های مخصوص و برنامه های تشویقی در اختیار مسافران قرار می گیرد.
در این پایگاه اینترنتی علاوه بر کسب آخرین اطلاعات در زمینه قیمت بلیت، میتوانید اطلاعات کاملی در خصوص هتل، اجاره ماشین و بلیتهای ارزان قیمت مسافران و دیگر مطالب مورد علاقه مسافران را به آسانی به جستجو کنید.
بی ام آی هم اکنون پروازهاي روزانه خود از فرودگاه بين المللي امام خمینی به مقصد هیترو به مسافران ، خدمات ارائه می کند و کلیه پروازهای طبق برنامه از مرکز اصلی فعالیت خود ، ترمینال یک فرودگاه هیترو به بیش از 39 مقصد در جهان انجام می شود.
پیرو انتقال مسافران بریتیش ایرویز به ترمینال پنج هیترو، ظرفیت ترمینال یک، حدود 40 درصد افزایش یافت. روزانه تقریبا 170 پرواز بی ام آی به مناطق مختلف در بریتانیا، اروپا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا از ترمینال یک و پرواز به آن سوی اقیانوس اطلس به سمت آمریکای شمالی و کارائیب از منچستر صورت می گیرد.
"نایجل ترنر" مدیر عامل خط هوایی بی ام آی در این زمینه می گوید:"روزانه از هرهشت پرواز در هیترو، یک پرواز متعلق به بی ام آی است. 90 درصد پروازهای بی ام آی بدون تاخیر صورت گرفته و این شرکت بین خطوط هوایی انگلستان هنوز بالاترین رکورد پروازهای بدون تاخیر را دارد. "