کد خبر: ۷۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸
افشار خبر داد:

اعلام نتایج انتخابات پس از 48 ساعت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد انتخابات وزارت كشور گفت: «نتایج انتخابات مرحله دوم را ظرف 48 ساعت اعلام خواهیم كرد».

به گزارش آفتاب، علیرضا افشار رئیس ستاد انتخابات وزارت كشور با حضور در میزگرد خبری شبكه دو سیما با موضوع مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم با بیان اینكه رقابتها در دور دوم بین 164 نفر و برای 82 كرسی است،گفت:«برخی مردم فكر می‌كنند كه در دور اول كار خود را انجام داده‌اند ولی هنوز 82 كرسی مجلس خالی‌ است و در این دور از انتخابات نیز گروه‌ها و جناح های مختلف نیز حضور دارند». 

افشار در بخش دیگری از این میزگرد خبری گفت:«امیدواریم كه در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم نیز مردم حضور گسترده‌ای داشته باشند. در این مرحله هم تعداد كاندیداها بسیار كمتر از دوره قبل است و هم اینكه شناسایی كاندیدای اصلح نیز راحت تر است و تنها انتظاری كه ما از مردم داریم این است كه به افراد اصلح رای دهند».
 
وی افزود:« از مزایای مرحله دوم انتخابات این است كه كاندیدها كمتر و همچنین تعداد شهرستانهایی كه در آنجا انتخابات برگزار می‌شود كمتر و در صد شهرستان است به همین جهت بار سبكتری بر دوش متولیان و برگزار كنندگان این دور از انتخابات است». 

رئیس ستاد انتخابات وزارت كشور در ادامه گفت:«هر فردی كه در دور اول انتخابات حضور داشته در این دور از انتخابات نیز باید در همان محل اخذ رای به رای دادن به كاندید یا كاندیداهای خود بپردازد اما كسانی كه در دور اول نتوانستند در انتخابات حضور یابند در این مرحله می توانند در هر حوزه اخذ رای حضور یابند». 

افشار در ادامه اظهار داشت:«در دور اول انتخابات مجلس هشتم حدود 90 درصد مردم با كارت ملی خود حضور پیدا كردند، همچنین82درصد مردم نیز كد كاندیدای خود را در برگ اخذ رای قید كردند و امیدواریم كه در این مرحله نیز مردم همچون دوره پیش با كارت ملی خود و قید كد انتخاباتی كاندیدای خود حضور یابند». 

علیرضا افشار در خصوص درگیری‌هی قومی و قبیله‌ای دور قبل انتخابات نیز گفت:«میزان این درگیری‌ها به نسبت دیگر دوره‌ها 34 درصد كاهش یافت كه این كاهش علاوه بر كمی،كیفی نیز بوده است یعنی ما در این دور از انتخابات حتی یك كشته نیز نداشتیم در حالی كه در انتخابات قبل 9 نفر كشته داشتیم». 

وی در خصوص تفاوت شمارش رایانه ای و دستی نیز گفت:« تفاوت این دو نحوه شمارش كمتر از یك درصد بود و قرار است كه وزارت كشور به همراه شورای نگهبان صندوق های كه دارای اختلاف نتیجه دستی و رایانه‌ای بودند را بررسی كنیم و امیدواریم كه در مرحله بعدی انتخابات شمارش آرا رایانه ای باشد».
 
افشار در خصوص ابطال حوزه‌‌ها نیز گفت:«امسال در سه حوزه ابطال داشتیم كه این سه حوزه در انتخابات میاندوره‌ای می‌توانند كاندیدای خود را به مجلس بفرستند. دلیل عمده ابطال حوزه نیز خرید و فروش رای است البته به میزانی كه برای شورای نگهبان محرز شود كه میزان آرای خریداری شده توانسته است بر نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد.
وی همچنین گفت:نتایج انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس را ظرف 48 ساعت اعلام خواهیم كرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین