کد خبر: ۷۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۱

شایعه درگیری نظامی ایران و آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: شایعه پراکنی رسانه های آمریکایی درباره شلیک یک گلوله کشتی آمریکایی به شناور نظامی ایران، قیمت نفت را افزایش داد.

به گزارش اکو نیوز، رادیو آمریکا دیشب اعلام کرد: روز جمعه بار دیگر بهای نفت افزایش یافت و همانطور که انتظار می رفت این رویداد بر بالا رفتن قیمت بنزین نیز اثر گذارد و قیمت متوسط هر گالن بنزین را در آمریکا به سه دلار و شصت سنت رسانید.

بنابر گزارش رادیوی مذکور، اخبار مربوط به شلیک کشتی آمریکایی به قایق های ایرانی در خلیج فارس این نگرانی را برانگیخته است که درگیری میان نیروهای آمریکا و جمهوری اسلامی ایران ممکن است موجب کاهش عرضه نفت در منطقه خاورمیانه شود.

روز جمعه بهای نفت سبک شیرین تحویل ماه ژوئن ناگهان هر بشکه به 119 دلار و پنجاه سنت رسید .اما ساعتی بعد اندکی کاهش داشت بهای نفت حتی پیش از انتشار خبر درگیری به خاطر گزارش‌های مربوط به حملات شورشیان نیجریه و احتمال اعتصاب کارکنان پالایشگاه بالا رفته بود.

از سوی دیگر کارگران نفت شرکت اکسان موبیل در نیجریه اعلام کردند به خاطر کمبود دستمزد میزان تولید نفت خام را کاهش خواهند داد. به این تحولات باید خبر شرکت نفت انگلیسی وی پی را نیز افزود که اعلام کرده است در صورتی که اعتصاب پالایشگاه اسکاتلند روز یکشنبه آغاز شود خط لوله ای را که هفتصد هزار بشکه در روز نفت به این پالایشگاه منتقل می کند، خواهد بست.

در شرایطی که بازار نفت حساس ترین شرایط را سپری می کند، ادعا‌هایی مبنی بر "تیراندازی به قایق ایرانی توسط کشتی آمریکایی" می‌تواند به افزایش قیمت این کالای استراتژیک در جهان منتهی شود، ولی برجسته کردن ارتباط این دو رویداد در رسانه‌های بیگانه در حالی که این حادثه ناشی از "اقدامات تحریک آمیز ایران در منطقه" قلمداد می‌گردد، تنها تلاشی است برای "ملموس" و "محسوس" کردن تهدید ایران برای رفاه و آسایش حال مردم جهان(بخصوص مردم آمریکا) و در نتیجه "توجیه استمرار فشار بر تهران"است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین