کد خبر: ۷۴۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷

جریان جنوبی در سرزمین آکروپلیس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بعد از سفر یک روزه «کوستاس کارامانلیس» نخست وزیر یونان به مسکو و دیدارش را  با رییس جمهوری روسیه و «دیمیتری مدودیف» رئیس جمهوری آینده این کشور توافقنامه همکاری در زمینه ساخت و بهره‌برداری از بخش یونانی پروژه جریان جنوبی را به امضاء رساند. 

قرارداد فوق توسط وزیر صنایع و انرژی روسیه و همچنین وزیر توسعه یونان به امضاء رسید.

 خط لوله جریان جنوبی پروژه مشترکی میان دو شرکت «گاز پروم»روسیه و «ENI» ایتالیا بوده که قرار است تا سال 2013 فعالیت خود را آغاز کند. در پروژه فوق کشورهای بلغارستان و یونان نیز شریک هستند.

پوتین بعد از امضاء این توافق اعلام کرد :  «پروژه«جریان جنوبی» از قابلیت رقابتی بسیار بالایی برخوردار است و این به معنای مبارزه روسیه با پروژه های آلترناتیو نخواهد بود».

رئیس جمهور روسیه در ادامه  به خبرنگاران گفت: «اگر کسی توان این را دارد که در شرایطی قابل پذیرش از نظر اقتصادی پروژه های دیگری را  پیشنهاد دهد و منابع لازم برای آن را به مقدار کافی تامین کند، بفرمایید، این تنها سبب خوشحالی ما خواهد بود».

وی خاطر نشان نمود که نیاز فزاینده یونان به گاز ضمانت اجرای این پروژه است و با اشاره به اطلاعات کارشناسی ادامه داد  در هشت سال آینده نیاز یونان به گاز حداقل دو برابر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین