کد خبر: ۷۴۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۴

هزینه میلیاردی پاك‌سازی اسكناس‌ در بانك ملی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانك ملی ایران در سال گذشته هزینه‌ای معادل 15 میلیارد و 624 میلیون ریال برای دوبارشماری و پاك‌سازی اسكناس پرداخت كرد.

به گزارش آفتاب، روابط عمومی بانك ملی ایران با اعلام این خبر افزود: «شعب این بانك در سال 86، هشت میلیون و 145 هزار و 974 بسته (چهار نخ) اسكناس را به ارزش 95 هزار و 477 میلیارد و 322 میلیون ریال تحت عملیات دوبارشماری و پاك‌سازی قرار دادند».

گردش بالای اسكناس در مبادلات اقتصادی كشور، عدم نگهداری مناسب از اسكناس و هزینه‌های بالای جمع آوری، پاك‌سازی، فرسوده گیری و امحای اسكناس‌های فرسوده كه سالانه معادل 120 میلیارد ریال هزینه بر دوش بانك‌ها وارد می‌كند، یكی از مشكلات نظام پولی كشور است.

بر اساس این گزارش از مجموع هزینه عملیات مذكور در سال گذشته، رقم سه میلیارد و 745 میلیون ریال مربوط به شعب استان تهران و مابقی متعلق به شعب استان‌ها این بانك است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۵
0
0
بنظر من بهتر است بجاي هزینه كردن ردی پاك‌سازی اسكناس‌ كاغذ اسكناس را از جنس گرانتر ولي مرغوب تر ‌، با عمر بيشتر و قابل شستشو هست خريداري فرمايند. نمونه اين نوع كاغذ را در پولهاي اسكناس كشور استراليا ميتوانند بيابند.

در چاپ اسكناسهاي مزبور از الياف پليمري و رنگ ويژه اي استفاده شده كه حتي نميتوان آنها را جعل نمود. اين اسكناسها را حتي نميتوان پاره كرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین