کد خبر: ۷۴۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
دفتر سیاسی حزب مشارکت:‌

به خاطر مطامع زودگذر سياسی راه اجتهاد را نبندید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دفتر سياسی حزب مشاركت، علاوه بر محکوم کردن حوادث ایوان غرب، اظهار تاسف خود را از نوع برخورد برخی سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به جریان حاکم نسبت به آیت‌الله صانعی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، در جلسه شب گذشته (شنبه شب) دفتر سیاسی حزب مشارکت، پس از تبادل آخرين اخبار داخلی و خارجی موضوع وقايع تاسف‌برانگيز ايوان غرب و ايلام كه منجر به كشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزيزمان شد این مساله با حضور مسئولان منطقه ايلام جبهه مشاركت مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه اعضای دفتر سياسی این حزب با محكوم كردن اين حادثه تلخ و تكان‌دهنده و عرض تسليت به بازماندگان و مردم شريف ايوان غرب، از مسئولان امر خواستند تا با عوامل آن برخورد جدی و قانونی صورت گرفته و احقاق حق آسيب‌ديدگان و آبروی نظام را در لابه‌لای مصلحت‌سنجی‌های بی‌مورد پايمال نكنند.

دفتر سياسی حزب مشارکت همچنین با انتقاد از مسئولان منطقه‌ای استان ايلام و شهرستان ايوان غرب كه با عملكرد خود باعث بدبينی مردم نسبت به نتايج اعلامی انتخابات شدند و سپس شيوه مقابله با اعتراضات مردمی صورت گرفته، با توجه به ابعاد اين فاجعه انسانی و سياسی امنيتی صدور بيانيه‌ای تحليلی و جداگانه را از سوی دفتر سياسی تصويب كردند كه متعاقبا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه، اعضا با محكوم كردن هتك حرمت صورت گرفته به آيت‌الله‌ صانعی كه از سوی برخی سايت‌ها و رسانه‌های وابسته به جريان حاكم صورت گرفته، از مخالفان فكری ايشان خواستند تا در صورتی که دلايل روشنی در اثبات ادعاهای خود دارند آن را همراه با ادب و حفظ شان دينی، اجتماعی و علمی مقام مرجعيت مطرح كرده و به خاطر مطامع زودگذر جناحی و سياسی، بيش از اين راه بر آلودن و مشوش كردن مسير سنت پرافتخار اجتهاد در مكتب تشيع نگشايند. 

در پايان نیز، اعضای دفتر سياسی حزب مشارکت با گرامی‌داشت روز كارگر و روز معلم، بر نقش مهم و تاثيرگزار اين دو قشر برجسته و سرفراز در پيشرفت و توسعه كشور تاكيد كردند و خواستار توجه بيش از پيش مسئولان امر در احقاق حقوق قانونی و حقه آنها شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین