کد خبر: ۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۱:۰۵

سخنرانی شاهنامه پژوهان برجسته در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: چارلز ملویل با حضور در همایش «شاهنامه‌نگاری»، به ارائه گزارشی از طرح تحقیقاتی دانشگاه كمبریج در زمینه شاهنامه، می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، چارلز ملویل، استاد تاریخ ادبیات ایران در دانشگاه كمبریج، شاهنامه پژوه و رئیس بنیاد شاهنامه بریتانیا از چند سال پیش مدیریت پروژه‌ شاهنامه را برعهده دارد. این پروژه برای نخستین بار در صدد است تا تمامی نسخه‌های خطی مصور شاهنامه را به صورت دیجیتال فهرست كرده و بانك اطلاعاتی كاملی از منابع و مدارك مربوط به شاهنامه فردوسی را گردآوری می‌كند. این طرح با حمایت مالی فرهنگستان علوم انسانی بریتانیا انجام می‌شود و به عنوان یكی از تحقیقات مهم در مورد این اثر به شمار می‌آید.

برهمین اساس، او در همایش شاهنامه نگاری در تهران حضور می‌یابد تا به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت‌های انجام شده، بپردازد. فیروزا عبدالا آوا، از دیگر اعضای این طرح پژوهشی نیز او را در ارائه گزارش یاری می‌كند.

گالینا لاسیكوا، ایوان زانتو، جاندان نملی اوغلو، اولریش مارزلف، مقدمه اشرفی و كمال عینی پژوهشگران خارجی حاضر در همایش هستند. امیرحسین ذكرگو و علی اكبر تجویدی هم از دیگر محققان ایرانی شركت كننده در همایش به شمار می‌رود.

همایش شاهنامه‌نگاری به همت فرهنگستان هنر از 25 اردیبهشت به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین