کد خبر: ۷۵۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
یک نماینده مجلس:

واردات غیرقانونی سوخت به دستور رییس جمهور بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده مجلس با اشاره به سخنان وزیر نفت در کمیسیون انرژی از دستور غیر قانونی رئیس‌جمهور به وزیر نفت برای واردات دو میلیارد دلار بنزین در سال 86 خبر داد.

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «در این سه سال با توجه به مسائل و حساسیت‌هایی که در مورد سوخت وجود داشت، وارداتی خارج از برنامه و بودجه سنواتی صورت گرفت و امسال نیز با توجه به سرمای هوا به ناچار رقم بالای 13 میلیون لیتر گازوئیل برای مصارف نیروگاهی بدون اجازه مجلس وارد شد».

وی افزود: «وزیر نفت در جلسه کمیسیون در پاسخ به سوالات نمایندگان در توجیه این اقدام دولت از کمبود فرصت به عنوان دلیل اصلی واردات بدون مجوز یاد کرد».

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: «وزیر نفت در این جلسه گفت که دولت برای جبران کسری سوخت نیروگاهی در ابتدا تصمیم به واردات گرفت و البته قرار بود بعد از مدتی از طریق ارگان‌ها ذی‌ربط مجوزهای لازم را کسب کند».

مرادی ادامه داد: «از سوی دیگر وزیر نفت اذعان کرد که منابع مالی این واردات از طریق مبادله کالاهای نفتی و منابع غیر ارزی داخلی این وزارتخانه تامین شده است».

وی در مورد واردات 2 میلیارد دلار بنزین در سال 86 بدون اجازه مجلس نیز گفت: «در این مورد نمایندگان اقدام دولت در افزایش 20 لیتری سهمیه‌ بنزین را در تضاد با واردات خارج از برنامه بنزین معرفی کردند اما وزیر در این باره تاکید کرد که این میزان واردات بنزین با نظر ستاد تبصره 13 و هیات دولت و به دستور رئیس‌جمهور انجام شده و وزارت نفت در این مورد تنها مجری دستورات بوده است».

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: «در آینده باید تکلیف دولت را در خصوص واردات بدون برنامه و مجوز مجلس و خارج از قانون بودجه روشن کرد».

مرادی افزود: «اگر دولت به منابع مالی برای واردات سوخت و بنزین نیاز دارد باید با برنامه‌ریزی و با اجازه مجلس اقدام کند. از سوی دیگر نیاز دولت به منابع مالی باید در هزینه‌های سند بودجه سالانه مشخص باشد».

وی در پاسخ به این سوال که آیا سوال‌کنندگان از وزیر نفت از پاسخ‌های نوذری قانع شدند گفت: «نمایندگان در مورد بخشی از سوالات خود که مربوط به ارائه سوخت به نهادهایی چون کمیته امداد امام(ره) بود با توضیح وزیر قانع شدند اما سخنان نوذری نمایندگان را در خصوص واردات سوخت و بنزین بدون مجوز مجلس قانع نکرد و بحث در این مورد ادامه خواهد داشت». 

گفتنی است غلام‌حسین نوذری، وزیر نفت برای پاسخ به سوالات احمد توکلی و الیاس نادران روز یکشنبه در کمیسیون انرژی حضور یافته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین