کد خبر: ۷۵۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸

تجمع تالاسمی‌ها در بندرعباس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: چهارشنبه هفته گذشته جمعی از بيماران مبتلا به تالاسمی بندرعباس در اعتراض به آنچه «واردات خونهای آلوده» می‌دانستند، دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آفتاب، این بیماران در پايان تجمع اعتراضی خود بيانيه ای صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: « چون سازمان انتقال خون نسبت به خونی که بیماران دریافت می‌کنند هیچگونه آزمایشی انجام نمی‌دهد. اکنون در حدود بالای سی نفر از بیماران تالاسمی مبتلا به بیماری هپاتیت نیز شده‌اند».

بیانیه اعتراضی بیماران مبتلا به تالاسمی بندرعباس به این شرح است:

وزیر محترم بهداشت و درمان کل کشور
جناب آقای دکتر کامران باقری لنگرانی

با سلام،
احتراما ما تعدادی از بیماران تالاسمی که باید هر ماه از خون استفاده نمائیم، چون سازمان انتقال خون نسبت به خونی که بیماران دریافت می‌کنند هیچگونه آزمایشی انجام نمی‌دهد. اکنون در حدود بالای سی نفر از بیماران تالاسمی مبتلا به بیماری هپاتیت نیز شده‌اند. لذا خواهشمنداست نسبت به این مسئله اقدامات لازم را انجام دهید. ضمنا ما بیماران در خواسته‌هایی نیز داریم که به شرح ذیل می‌باشد:

1-خرید دستگاه مدرن "پی،سی،آر" جهت آزمایش های تکمیلی به منظور تشخیص بیماری هپاتیت و ایدز در بیماران مشکوک به هپاتیت در استان هرمزگان

2- رایگان شدن فرانشیز دارو های مورد استفاده بیماران تالاسمی مبتلا به هپاتیت اللخصوص توضیع رایگان داروهای اینترفرون

3- رایگان نمودن بلیط (قطار و هواپیما) جهت ایاب وذهاب بیماران برای درمان هپاتیت
4- ودر آخر پرداخت غرامت جهت خانوادهایی که فرزندان آنها به هپاتیت مبتلا شده اند.(همچنین آنهایی که فرزندان خودرا از دست داده اند).

جناب وزیر محترم این چند مورد از خواستهای ما بیماران می‌باشد که عاجزانه تقاضا می‌کنیم خواسته های مارا اجابت کنید و اگر نمیتوانید برای ما بیماران تالاسمی کل کشورجمهوری اسلامی ایران، اللخصوص بیماران تالاسمی استان هرمزگان کاری انجام دهید خواستار استعفای شما هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین