کد خبر: ۷۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴
معاون امور مطبوعاتی وتبلیغاتی وزارت ارشاد:

فعالیت خبرگزاری فارس غیر رسمی است

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: معاون امور مطبوعاتی وتبلیغاتی وزارت ارشاد فعالیت خبرگزاری فارس را به علت طی نشدن مراحل قانونی انتصاب مدیر عامل جدید آن، غیر رسمی خواند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، علیرضا ملکیان در جمع خبرنگاران، حاشیه نشست خبری جشنواره مطبوعات گفت: «بر اساس قانون مطبوعات و خبرگزاری ها، مدیر عامل یک خبرگزاری باید دارای 9 ویژگی از جمله 5 سال سابقه مدیریت در رسانه و اطلاع رسانی باشد. بعد از استعفای مدیر عامل نیز باید حد اکثر ظرف مدت 2 ماه ، مدیر عامل جدید با همان ویژ گی ها به هیئت نظارت معرفی شود كه متاسفانه خبرگزاری فارس تا کنون این کار را انجام نداده است».

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: «با توجه به اغماض هیئت نظارت و مجموعه وزارت ارشاد درباره تخطی مسوولان خبرگزاری فارس از قانون برای معرفی رسمی و قانونی مدیر عامل جدید این خبرگزاری پس از استعفای مدیر عامل قبلی ،انتظار داشتیم آنان نیز در مقابل بر رعایت اخلاق حرفه ای توجه بیشتری داشته باشند».

ملكیان از انجام مكاتبه در این خصوص با مراجع بالادستی و تصمیم گیرنده در مورد خبرگزاری فارس به منظور رفع معضل قانونی پیش آمده نیز خبر داد.

وی همچنین در مورد علت توقیف سه روزه خبرگزاری فارس نیز به انتشار خبری مبنی بر تغییر قطعی و اختلاف در بخش اقتصادی بدنه دولت از سوی "فارس" اشاره کرد و گفت:« انعکاس این خبر موجب ایجاد تشویش در لایه های کلان اقتصاد کشور شد که هیئت نظارت، فورا دستور توقیف را به اطلاع مسوولان خبرگزاری فارس رساند».

وی با اظهار تاسف از نوع برخورد مدیر عامل فارس و ادامه روند فعالیت خبری این خبرگزاری تا ساعت 11و 30 دقیقه صبح روز بعد، گفت: « از دوستان و همکاران خود در خبرگزاری فارس انتظار داشتیم به جای انجام مصاحبه با افراد مختلف درباره این توقیف سه روزه، پس از بازگشایی دوباره، با احترام به قانون، فعالیت خبری خود را به روال معمول از سر می گرفتند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین