کد خبر: ۷۷۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۲۹
رئیس سازمان بهزیستی در همایش اسلام و آُسیب های اجتماعی گفت:

مسئولین به آمارهای اجتماعی توجه نکنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  در مباحث اجتماعی ارائه آمار اهمیت زیادی ندارد و باید برای کنترل آسیب ها میان دستگاهها و نهادهای مختلف تعامل وجود داشته باشد .

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نخستین همایش علمی اسلام و آسیب‌های اجتماعی افزود: «مسئولان حوزه اجرا نباید به آمارها اهمیت دهند، چرا که برخی با استفاده از آمارها، سعی بر بزرگنمایی و بدین ترتیب خارج کردن موضوع از مسیر اصلی را دارند».

دکتر ابوالحسن فقیه گفت: «تشکیل شبکه خدمات اجتماعی از برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی است و اولین قدم این شبکه، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی بود که امیدواریم فازهای بعدی نیز برای مداخله به هنگام با همکاری دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود».

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر تعامل دولت، نهادهای عمومی و غیردولتی در رفع آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: «چنین تعاملی از اهداف ایده ‌آل برای رفع مسایل بغرنج اجتماع است».

وی با بیان این که برخی دستگاه‌ها، مسئولیت‌های اجرایی را به یکدیگر حواله می‌دهند و گاهی برای یک مساله، چندین متولی پیدا می‌شود، عنوان کرد: «کارها انجام نمی‌شود، مگر این که از مسایل سیاسی و حاشیه ‌ای برای حل مسایل اجتماعی با استفاده از دستاوردهای علمی در حیطه عمل وارد شد».

فقیه خاطر نشان کرد: «اسلام ظرفیت‌های بسیاری برای حل مسایل انسانی دارد، بر همین اساس، این همایش با پیوند حوزه، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی آغاز به فعالیت کرد، تا از ظرفیت و پتانسیل اسلام در حل مشکلات انسانی استفاده کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین