کد خبر: ۷۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵
مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

وجود نقاط اشتراک زیاد در بسته پیشنهادی اروپا و ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: «در آینده نزدیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص بسته پیشنهادی اروپا پاسخ خواهد داد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران، درباره آغاز مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 از هفته آینده، اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی بسته پیشنهادی اروپاست و طبیعی است که راه حل برون رفت از وضعیت فعلی را ما مذاکرات روشمند و عادلانه می دانیم و در آینده نزدیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص بسته پیشنهادی اروپا پاسخ خواهد داد».
 
وی ادامه داد: «به نظر می رسد نقاط اشتراک بسیار زیادی بین دو بسته پیشنهادی ایران و اروپا وجود دارد و ما می توانیم بر محور این مشترکات مذاکرات خود را انجام دهیم».
 
جلالی ضمن ابراز بی اطلاعی از اینکه ایران برای آغاز مذاکرات نظری داده باشد، تصریح کرد: «هنوز در حال بررسی بسته پیشنهادی هستیم و پس از اعلام نظر جمهوری اسلامی ایران، طبعاً روش چگونگی انجام امور مشخص خواهد شد».
 
وی همچنین مذاکرات اخیر سولانا با مقامات جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: «لحن مذاکرات نسبت به گذشته بهتر بود و مجموعه پیشنهادهای ارائه شده در مذاکرات نیز می تواند راه گشا باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین