کد خبر: ۷۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
سرهنگ اسماعیلی، فرمانده پليس راه كشور گفت:

جریمه های پلیس اصلا برای مردم مهم نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خیلی اثر گذار نیست و برخی رانندگان متخلف علاقه‌مند هستند با دریافت برگ جریمه به رفتارهای پرخطر و سرعت غیر مجازشان ادامه دهند‌.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، سرهنگ اسماعیلی اظهار داشت: «از ابتدای سال جاری و با دریافت اختیارات و حمایت های بخش حقوقی و قضایی، توقیف خودرو، گواهینامه و انجام آزمایش سلامت در دستور كار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است و بر اساس آمارها پارسال خودروی 500 هزار راننده ای كه رفتارهای پرخطر داشته اند متوقف شده است». 

وی خاطر نشان كرد: «با اجرای این طرح در سال گذشته حدود چهار هزار و 600 تصادف فوتی و چندین برابر این آمار، از میزان تصادفات جرحی در كشور كاسته شده است».

وی سرعت و سبقت غیر مجاز وحركات مارپیچ را دو نمونه از رفتارهای پرخطر دانست و گفت: «این گونه رفتارها به طور قطع حادثه ساز وخطرناك است وافرادی كه اینگونه عمل می كنند همانند برخی كشورهای اروپایی باید برای بررسی و آزمایش به مراكز روانشناسی انتقال یابند».
اسماعیلی در پایان تصریح كرد: «پنج درصد رانندگان در كشور به گونه ای عمل می كنند كه باعث صدها تصادف شهری و جاده ای یا ساعت ها معطلی مردم در جاده ها می شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین