کد خبر: ۸۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰

تأیید تحریم یک سریال از سوی آیت‌الله صافی

آفتاب‌‌نیوز :

 آفتاب:‌ آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی در پاسخ کتبی به استفتاء  در خصوص فيلم الاسباط، نظر حجت‌الاسلام و المسلمين مهری در مورد تحريم اين سريال را تاييد کرد.

چندی پيش خبری درخصوص توليد يک سريال تلويزيونی در کويت منتشر شد که موجب موضع گيری حجت‌الاسلام و المسلمين «محمد باقر مهری» نماينده شيعيان کويت شد.
 
مهری اين اقدام کارگردان کويتی را محکوم کرد.
در پی اين ماجرا و با پيگيری‌های به عمل آمده، آيت‌الله صافی گلپايگانی در پاسخ به استفتاء گروه فرهنگی ايرنا مرقوم کرد: 

بسم الله الرحمن الرحيم
«از کيفيت اين سريال اطلاعی نداريم اما آنچه حجت‌الاسلام و المسلمين مهری گفته‌اند مورد تاييد است. خداوند متعال همه را از شرور و فتن آخرالزمان محافظت فرمايد».
«لطف‌الله صافی گلپايگانی»

در اين سريال تلويزيونی، هنرپيشگان عرب برای نخستين بار نقش نوادگان پيامبر (ص) امام حسن(ع ) وامام حسين(ع) را بازی خواهند کرد. همچنين نقش‌هايی برای معاويه و يزيد در اين سريال طراحی شده است. 

محمد العنزی، توليد کننده کويتی اين سريال هدف از اين کار تاريخی هنری را «براساس اصل فرض حسن نيت ميان صحابه و وجود توطئه يهود در ورای اختلافات آنان» عنوان کرده است اين درحالی است که چهره پردازی ائمه معصومين (ع) از نظر مراجع عظام تقليد حرام است.
سامر‌المصری هنرپيشه سوری نقش امام حسين(ع) را بازی خواهد کرد، پيير داغر و محمود سعيد ( در نقش ابو هريره) از لبنان، احمد راتب از مصر، فيصل العميری از کويت، فتحی الهداوی از تونس، خالد القيش (درنقش يزيد)، ديگر بازيگران اين سريال هستند.
فيلمنامه اين سريال را محمداليساری نوشته است وکارگردانی آن را عبد الباری ابوالخير برعهده دارد. 

سه ميليون دلار برای اين کار در نظر گرفته شده و برای فيلمبرداری از دوربين‌هايی سينمايی استفاده خواهد شد. اين سريال را ناصر جليلی صحنه پردازی کرده است و قرار است در ماه رمضان آينده به نمايش گذاشته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین