کد خبر: ۹۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳

گروهی از خبرگان: رییس جمهور بازوی اجرایی ولی فقیه است

حمایت هاشمی از ولی فقیه شفاف‌تر شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گروهی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران اعلام کرد که فصل‌الخطاب در امور رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری، انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصیل امام خمینی است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این بیانیه که مرتبط با اعترضات مردمی پس از اعلام نتایج انتخابات منتشر شده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران اسلامی!

سلام علیکم

با حمد و سپاس بیکران به درگاه ایزد منان، ما جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، حضور چهل میلیونی شما مردم فهیم و انقلابی و ولایت‌مدار را در صحنه انتخابات بیست و دوم خرداد ماه هشتاد و هشت که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و یک همه‌پرسی در تایید نظام جمهوری اسلامی ایران بود، ارج می‌نهیم و مواردی را با شما مردم خوب در میان می‌گذاریم.

1-لازم می‌دانیم مراتب قدردانی و تجلیل و تکریم و تشکر خویش را از این همه شور و شعور و حضور و وظیفه‌شناسی اعلام داریم.

2- ولایت مطلقه فقیه، استمرار راه انبیاء و امامان است و ریشه در تفکر قرآنی و معارف اهل بیت علیه‌السلام و سابقه ممتد تاریخی از آغاز عصر غیبت کبرا تا کنون دارد. ولایت الهی فقیه عادل، به طور ویژه، بنیان نظری نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) است. اعتبار همه مناصب و مقامات حکومتی و مشروعیت تصرفات و تصمیم‌ها و اقدامات آنان در قلمرو مسائل عمومی و وظایف قانونی، ناشی از نصب مستقیم و یا غیرمستقیم و تایید ولی فقیه است. در خصوص ریاست جمهوری هم به تصریح امام راحل و صریح اصول قانون اساسی، اگر تنفیذ انتخاب مردم از سوی ولی فقیه صورت نگیرد، ریاست‌جمهوری، طاغوت است و مشروعیت ندارد. رییس‌جمهور با اعتماد و انتخاب مردم و تنفیذ رای ملت از سوی رهبری مشروعیت و اعتبار کسب می‌کند و به مثابه بازوی اجرایی ولی فقیه است. او موظف است سیاست‌ها و خط مشی دولت را بر اساس سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری، ترسیم و اجرا کند، در غیر این صورت، اعتبار شرعی و قانونی ندارد.

3- در این سه دهه ملت ولایت‌مدار و شهیدپرور، همواره، وفاداری و پیروی از ولی فقیه واجب‌الاطاعه را در همه صحنه‌ها به نمایش گذاشته است. با تحقق گفتمان امام و رهبری، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پایدار گردید. بعد از ارتحال امام و تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دامت برکاته، از سوی خبرگان منتخب ملت به عنوان رهبری، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در این دو دهه تداوم بخشیدند و رهبری شایسته و بی‌نظیری را در جهان ارایه دادند. این رهبری والا، در سایه تعالیم اسلام و باورهای دینی مردم تحقق یافته است.

4-دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در جریان انتخابات دهم با فضاسازی رسانه‌ای و تشکیک زودهنگام در سلامت انتخابات و ایجاد التهاب سیاسی و اجتماعی و بالابردن هیجانات و مطالبات از طریق استفاده ابزاری از انتخابات و استفاده از غفلت بعضی از نامزدان ریاست‌جمهوری، با یک جنگ روانی تمام‌عیار وارد عمل شدند و با ادعای موهوم و شبیه به افسانه تقلب بزرگ در انتخابات که برگرفته از سناریوی انقلاب‌های مخملین بود سعی در تخریب اذهان عمومی و ایجاد یاس و تردید در مردم کردند که با خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه بیست و نهم خرداد ماه و اعتماد به نهادهای قانونی توطئه دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شد.

امت خداجو، با استحکام و اقتدار، پشت سر رهبر خویش برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه خود ادامه خواهند داد.

5-بسیاری از علما و نخبگان و شخصیت‌ها و دلسوزان نظام انتظار دارند که رییس محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام که همواره با تدبیر و فراست در کنار امام و رهبری به حل مشکلات و معضلات کمک کرده‌اند در شرایط کنونی نیز با پشتیبانی بیشتر و شفاف‌تر از ولایت فقیه و بیانات رهبری در این شرایط حساس دشمنان اسلام و نظام و کینه‌توزان و بدخواهان و فرصت‌طلبان را در نقشه شیطانی برای آسیب به وحدت و همدلی ناکام گذارند.

6- از رییس‌جمهوری محترم جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد که با اعتماد مجدد مردم و با اکثریت قاطع بیش از بیست و چهار میلیون رای دوباره انتخاب شدند، می‌خواهیم که با تبعیت از اوامر رهبری و توجه به نصایح خیرخواهانه بزرگان دینی،

اولا بیش از گذشته با تمام توان ، در ترویج دین و اخلاق و خدمت به ملت و حل مشکلات معیشتی و پیشرفت و عدالت تلاش کنند، ثانیا از تمامی ظرفیت و توانمندی نیروهای متعهد و ولایی و متخصص و انقلابی در شرایط فعلی استفاده کنند و در جهت هماهنگی و انسجام و همکاری دولت و ملت و قوای سه‌گانه و سایر نهادهای عمومی و دستگاههای گوناگون و شخصیت‌های تاثیرگذار با جدیت بیشتر از گذشته تلاش کنند و از به کارگیری افرادی که موجب لطمه‌زدن به یکپارچگی دولت و حساسیت ویژه نخبگان و مردم ولایت‌مدار و دلسوزان نظام می‌شود قاطعانه پرهیز کنند.

7- در پایان بار دیگر تاکید می‌کنیم نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه میراث گران‌سنگ امام خمینی است و تنها شیوه برای حفظ راه امام و حراست از آن ، حمایت از ولایت فقیه است. تداوم انقلاب اسلامی بر پایه تمسک به ولایت فقیه و ولی فقیه واجب‌الاطاعه است. هم‌چنین اعلام می‌کنیم خط امام را باید در اندیشه و سلوک رهبری یافت. فصل‌الخطاب رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصیل امام خمینی است.

امیدواریم نخبگان جامعه در این امتحان الهی همراه صفوف یکپارچه ملت در کنار رهبری همواره در پاسداری از این ودیعه الهی و دفاع از حریم شرع مقدس و حقوق ملت و نعمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مشمول تفضلات الهی و لطف و عنایت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرند.

والعاقبه لاهل التقوی و الیقین
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۲
0
0
لطفا اسامی امضاء کنندگان را اعلام نمایید.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۲
0
0
يك [...] اين نامه را امضا كردند كه قليل هم هسنتد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۲
0
0
این نامه را محمد یزدی و گروهی از همفکران او نوشته اند و برخلاف ادعای خبرگزاری دولتی و رسانه های رسمی دارای پنجاه امضاء نیست.
به همین دلیل نیز از هویت ۵۰ امضای ادعایی در زیر نامه خبری نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین