کد خبر: ۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
نماینده ارشد سازمان ملل در افغانستان پیشنهاد کرد

مذاکره مستقیم صلح با ملا عمر

پیشنهاد رشوه به طالبان نتیجه معکوس می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ارشد سازمان ملل در افغانستان خواستار انجام مذاكرات مستقیم صلح با ملاعمر برای یافتن راه حلی سیاسی در پایان دادن به هشت سال جنگ شد.

این اظهارات كای آیده، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در حالی مطرح شده است كه حامد كرزای، رییس جمهور افغانستان پیشتر پیشنهاد ارائه شغل و تامین امنیت اعضای طالبان كه سلاح‌هایشان را تحویل بدهند، ‌مطرح كرده است.

به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف‌، كای آیده نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان كه قرار است ماه آینده از این سمت كناره‌گیری كند،‌ معتقد است كه استراتژی چماق و هویج و یا طرح افزایش نیروها ممكن است به تقویت فعالیت شبه‌نظامیان كمك كند.

وی گفت: هر نوع تلاش‌ برای رشوه به شبه‌نظامیان طالبان ممكن است نتیجه معكوس بدهد.

كای آیده خاطرنشان كرد: طرحی كه در كنفرانس اخیر لندن در مورد پیشنهاد كرزای مطرح شد، تنها در صورتی به بهبود اوضاع كمك می‌كند كه در كنار آن مذاكره با رهبری طالبان انجام شود. این بودجه زمانی می‌تواند در تامین امنیت در افغانستان تاثیر بگذارد كه با موضوع مذاكره با اعضای ارشد طالبان همراه باشد.

كای آیده هم‌چنین یكسری تدابیر اعتماد ساز برای بهبود فضای مذاكره از جمله قول گرفتن از ملاعمر،‌ رهبر طالبان در توقف حملات به مدارس، بیمارستان‌ها، آزادی برخی عوامل طالبان از زندان بگرام را مطرح كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین