کد خبر: ۱۰۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵

متكی: برای مديريت جهان پيام جديدی داريم

طرف مقابل ناچار است در برابر گفتمان حق‌جويانه و عدالت‌طلبانه ما تسليم شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومين نشست هم‌انديشی وزير امور خارجه و كارشناسان اين وزارتخانه در سال جاری با عنوان "الزامات پشتيبان ديپلماسی تحول‌گرا، همت مضاعف، كار مضاعف" امروز برگزار شد.

منوچهر متكی - وزير امور خارجه - در اين نشست اظهار داشت: ما پيام جديدی برای مديريت جهان داريم و برخی از كشورها به پذيرفتن حرف مخالف حتی اگر به حق و منطقی باشد، عادت نكرده‌اند، ولی طرف مقابل ناچار است در برابر گفتمان حق‌جويانه و عدالت‌طلبانه ما تسليم شود و رساندن اين پيام جهانی نيازمند يک دستگاه ديپلماسی مومن، عاشق، باانگيزه، مجهز، كارآمد و صاحب انديشه است.

وزير امور خارجه افزود: صحنه ديپلماسی عرصه كارزار سياسی است و موفقيت در اين كارزار، مستلزم انگيزه با اعتقاد به اين اصل است كه برتر از اسلام و نظام ولايی بر آمده از آن، چيزی وجود ندارد و ما براي دفاع از تماميت اين نظام و منافع آن، ماموريتی الهی داريم.

وی افزود: تحركات ديپلماتيک كشورمان در عرصه بين‌المللی به خوبی نشان می‌دهد كه امروز كشور ما يک ديپلماسی فعال تحول‌گرا و اثرگذار را پيگيری می‌كند و تحقق اهداف رفيع اين سياست، در سايه همت مضاعف و كار مضاعف دست يافتنی است.

وزير امور خارجه تصريح كرد: همه كاركنان دستگاه ديپلماسی بايد حضور در دستگاه ديپلماسي را براي خدمت در راه خدا يک موهبت الهی بدانند و خود را به ضرورت‌های ديپلماسی جهان تجهيز كنند، خلاق و مبتكر باشند و خودشان را نماينده يک نظام اسلامي و ولايي ناب و ميراث‌دار امام و شهيدان بدانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
والا ما که هر روز می بینم به بیوت مراجع حمله می شه و مردم توی خیابون با بدترین وضع ... می شن و زندانها پر است ...و در آلودگی هوا و تعداد معتادان سرآمد هستیم . در زمینه آزادی مطبوعات که از آخر چهارم هستیم . ۱۰ میلیون زیر خط فقر مطلق و ۳۰ میلیون زیر خط فقر نسبی داریم . از نظر دسترسی به اینترنت هم که از افغانستان عقب تریم .
حالا شما چه پیام جدیدی داری آقای دکتر ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین