کد خبر: ۱۰۷۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۱

پیش‌بینی منتجب‌نیا درباره رد صلاحیت اعضای فراکسیون اقلیت مجلس

فضای سیاسی جامعه همچنان مسدود و بسته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اولین اقدام در راستای جذب حداکثری باید باز و قانونمند شدن فضا باشد. 

رسول منتجب‌نیا ابراز عقیده کرد: حضور و فعالیت چهره‌های اصلاح‌طلب در کشور مربوط به شرایط عادی و طبیعی است. در حالی که شرایط فعلی کشور غیر طبیعی و فضای سیاسی جامعه همچنان مسدود و بسته است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه تنگناهایی برای فعالیت اصلاح‌طلبان وجود دارد گفت: هم‌اکنون احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب یا تعطیل شده‌اند یا به صورت غیرقانونی جلوی حرکت‌شان گرفته شده است و یا اینکه اجازه فعالیت از آنها سلب شده است. 

نشریات و مطبوعات این جریان تقریبا به حداقل ممکن رسیده است که باقی‌مانده آن با کمال ترس و احتیاط بیش از حد به کارشان ادامه می‌دهند.

وی انتظار فعالیت و اظهارنظر از اصلاح‌طلبان را غیرمعقول دانسته و می‌گوید: مگر اینکه فضای جامعه تغییر پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: باید فضای امنیتی کنونی به فضای سیاسی رقابتی و قانونمنند تبدیل شود. مطبوعات این جریان فعال شده و نشریاتی که طی یک‌سال گذشته توقیف شدند انتشار مجدد پیدا کنند.

منتجب‌نیا درباره اینکه آیا فراکسیون اقلیت مجلس توانایی و ظرفیت ایفای نقش گذشته این جریان را ندارد؟ ابراز عقیده کرد: اعضای فراکسیون خط امام نیز با ترس و هراس گاهی اظهارنظری می‌کنند که به شدت با آنان برخورد می‌شود. حتی اگر فضا به این صورت ادامه پیدا کند بدون شک تمامی این چهره‌ها در انتخابات آینده رد صلاحیت خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین