کد خبر: ۱۱۳۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران یاسوج

رئیس‌ قوءقضائیه؛ کشور در بهترین وضعیت در طول بعد از انقلاب قرار دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌قوءقضائیه به نقش اصناف در اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اصناف می‌توانند در تسهیل اجرای این قانون کمک کنند اگرچه می‌دانیم ممکن است صنوف محترم مورد شوک قضیه قرار بگیرند، اما باید توجه داشته باشند که افراد ناسالم از این کار سوءاستفاده نکنند. 

آیت‌الله صادق لاریجانی در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران یاسوج  به دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد دشمنی برخی کشورها قرار گرفته و آنها مشکلات عدیده‌ای را از جمله تحریم و جنگ را بوجود آوردند اما ملت ایران با اراده‌ مستحکم خود در مقابل آنها ایستاد. 

رئیس قوه‌قضاییه به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه کشور در بهترین وضعیت در طول بعد از انقلاب اسلامی قرار دارد، دشمنان نظام که با یکدیگر همکاری کرده و حتی به نام حقوق بشر ما را مورد تهدید قرار می‌دهند، بدانند که اقدامات آنها چیزی جز حق‌کشی نبوده و ملت ایران هیچ‌گاه مقابل حق‌کشی کوتاه نخواهد آمد. 

وی به ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر نقض حقوق بشر اشاره کرد و گفت: کسانی که ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، خود بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند که نمونه آن را می‌توان در کشور آمریکا و در زندان‌های گوانتانامو دید. 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تبعیضاتی که در کشور خود انجام داده‌اند دیگر حرفی برای دفاع از حقوق بشر ندارند، به اظهارات اخیر معاون وزیر‌خارجه آمریکا مبنی براینکه حقوق بشر یک امر داخلی است اشاره کرد و گفت: یک عمر نان همین حقوق بشر را خورده‌اند و هرکاری را خواسته‌اند انجام داده‌اند، حالا چگونه حقوق بشر مسئله داخلی شده و کسی نمی‌تواند درباره آن سخن بگوید؟ 

آیت‌الله لاریجانی بحث حقوق بشر را از سوی آمریکا و کشورهای غربی بهانه‌‌ای برای حمله و تهدید سایر کشورها دانست و گفت: حقوق بشر در کشور ما است که برخی ظالمانه ملت ما را مورد تحریم و حمله قرار داده‌اند و بسیاری از مردمان ما را به شهادت رسانده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها در ابتدای جنگ به عراق کمک کرده و آنها را برای حمله به ایران تشویق می‌کردند و اکنون از اینکه با معیارهای دوگانه جهان را پرکرده‌اند متاسفیم، اما مطمئن هستیم که ملت ما در برابر آنها ایستاده و ذره‌ای از اراده و مقاومت آنها کم نشده است. 

رئیس قوه‌قضاییه اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها را یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: دولت کار بزرگی را آغاز کرده و عزم در اجرای آن دارد و طبعا اجرای این قانون تبعاتی را در پی خواهد داشت. به همین دلیل از مردم می‌خواهیم در اجرای این طرح همراهی کنند. 

وی به نقش اصناف در اجرای این قانون و گفت: اصناف می‌توانند در تسهیل اجرای این قانون کمک کنند اگرچه می‌دانیم ممکن است صنوف محترم مورد شوک قضیه قرار بگیرند، اما باید توجه داشته باشند که افراد ناسالم از این کار سوءاستفاده نکنند. 

رئیس قوه‌قضاییه خطاب به اصناف گفت: نباید با احتکار و انباشتن مواد مورد نیاز مردم موجب آزار و اذیت مردم شوند و اصناف اجاره ندهند برخی اشخاص موجب برهم زدن این جریان، ایجاد مشکل کنند. 

آیت‌الله لاریجانی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه نحوه زندگی انسان‌ها بسیار مهم است، اظهار داشت: نحوه حیات انسان‌ها رفتار ما در دنیا مسیر را برای حرکت به ‌سوی قله‌های کمال و یا به سوی زندگی‌ پست تعیین می‌کند. 

وی با بیان اینکه ظاهر زندگی یکی است اما باطن آن بسیار متفاوت است به آیاتی از سوره نحل و ابراهیم اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد در این دنیا حیات طیبه پیدا می‌کنند اما عده‌ای در مسیری هستند که زندگی‌ آنها ظاهراً زندگی است ولی در باطن هلاکت و نیستی است. 

رئیس قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: زندگی برای شهدا به بهترین وجه معنا و تفسیر شده است، اما ممکن است افرادی ادعا می‌کنند که درحال زندگی‌ کردن هستند،حال آنکه غرق در شهوات و مادیت شده و هیچ‌گاه معنای حقیقی زندگی را درک نخواهند کرد. 

رئیس قوه‌قضاییه زندگی شهدا را بالاترین ارزش‌ها دانست و گفت: ما موظف به پاس داشت این امر هستیم، اما متاسفانه در زمانی در همین کشور افرادی به دنبال کمرنگ کردن این ارزش‌ها بوده‌اند و چشم و گوش آنها در برابر حقیقت کر و کور شده بود. 

وی ادامه داد: در سوره توبه عنوان شده که خداوند افرادی را که در راه او به شهادت می‌رسند اموال وانفس آنها را به بهشت خریده‌ است. این حرفها برای کسی که چشمش را زرق و برق دنیا پرکرده معنا ندارد و آنها همان کسانی هستند که به دنبال کمرنگ کردن شهدا بوده‌اند. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: شهدا و شهیدان با پای گذاشتن بر امیال خود و دنیا آنچه را که ملاحظه می‌کردند و می‌دیده‌اند حق بوده است که باید این مقام به درستی درک شود. 

وی ابراز امیدواری کرد؛ که ایران که کشوری برپایه‌ ایمان، اسلام و یک نظام دینی ولایی است در مسیری گام بردارد که احیا کننده این ارزش‌ها باشد 

رئیس قوه‌قضاییه افزود: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ظواهر آن چشم و گوش همه را پرکرده است که به همین دلیل دفاع از این ارزش‌ها خود یک ارزش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین