کد خبر: ۱۳۲۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰

هاشمی‌: ظلم و دروغ با هدف مقدس توجیه نمی‌شود

متأسفانه بسیار دیده‌ می‌شود که مسلمانان برای حفظ حکومت به تهمت، دروغ و ظلم متوسل می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد‌: متأسفانه امروزه در جامعه اسلامی بسیار دیده می‌شود که انقلابیون و مسلمانان حتی با نیت پاک برای حفظ حکومت و قدرت به تهمت، دروغ و ظلم و ستم متوسل می‌شوند و بدتر از همه اینکه این اقدامات را تحت عناوین اهداف مقدس به انجام می‌رسانند.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افطار جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه و خانواده‌های ایشان که مصادف با میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهمین غروب ماه مبارک رمضان انجام شد، ضمن تبریک این عید سعید، امام دوم شیعیان را یکی از مظلوم‌ترین ائمه جهان تشیّع خواند و با اظهار تأسف از تفریط‌هایی که گاهی شیعیان مرتکب می‌شوند؛ گفت‌: "در اسلام؛ هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، براساس نص صریح و عملکرد روشن امامان معصوم شیعه، اولین هدف هر مسلمان باید حفظ اسلام و عزت امت اسلامی و حقوق مردم باشد و قدرت و حکومت در مرتبه دوم قرار دارد. اما امروز در بسیاری از جوامع اسلامی جای اهداف اصلی و فرعی عوض شده است و این به نفع اسلام و امت اسلامی نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار افزود: باید بپذیریم که بر مبنای قول و فعل همه علمای شیعه، ائمه ما نور واحد بودند و چه آنها که قیام کردند و جنگیدند و چه آنان که سکوت و صلح کردند همه به وظیفه قرآنی و خدایی خود عمل کردند.

ایشان با بیان اینکه اغلب ما در بیان تکریم امام حسین(ع) سنگ تمام می‌گذاریم، اما وقتی به امام حسن و صلح ایشان می‌رسیم، تبعیض قائل می‌شویم، تصریح کرد: کار و عملکرد امام حسن(ع) هیچ کمتر از قیام خونین برادر بزرگوارشان نبوده و این بزرگوار نیز در آن مقطع و شرایط همان کاری را انجام داد که باید انجام می‌داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان مظلومیت امام دوم شیعیان، با تشریح شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر امت اسلامی، در آن مقطع زمانی و مکر و حیله و دسایس ایجاد شده توسط معاویه برای ایشان و جامعه اسلامی، گفت: قیام امام حسین(ع) علیه یزید و یزیدیان ظرف مدت کوتاهی انجام و به پایان رسید و آثار معجزه‌آسای آن تا قیامت مشعل مبارزه با ظلم، فساد و کفر را تغذیه می‌کند و اما مقاومت امام مجتبی(ع) علیه انواع دسایس و فتنه‌های معاویه، چندین سال به طول انجامید که ذره‌ای از انجام وظیفه عقب‌نشینی نکرد تا عاقبت به شهادت رسید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حکومت حضرت علی(ع)، صلح امام حسن(ع) و نیز قیام امام حسین(ع) و بقیه ائمه معصوم را در یک راستا و برای یک هدف خواند و گفت: اگر حضرت علی(ع) حکومت کرد و شهید شد، اگر امام مجتبی صلح کرد و به شهادت رسید و اگر حسین(ع) قیام کرد و سرش را از بدن جدا کردند، همه برای پایداری و عزت اسلام و امت اسلام بود و ما نباید با برداشت‌های تبعیض‌آمیز، در حق برخی از معصومین خود ظلم روا بداریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی برداشت‌های نادرست مبنی بر اینکه بعضی از ائمه ما نباید در برابر مکر و حیله امویان و یزیدیان – نعوذبالله- از خود سادگی نشان می‌دادند، به سخن حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: تفاوت ائمه ما با حکام جائر اموی در تقوای آنان بود و خود حضرت علی(ع) می‌فرماید اگر مسأله تقوی نبود، من سیاستمدارترین مردم عرب بودم.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه هیچ کدام از ائمه معصوم شیعه حاضر نبودند برای حفظ خود و حکومت‌شان به هر وسیله و دسیسه‌ای متوسل شوند و تنها راهنمای آنها تقوایشان بود، تصریح کرد: متأسفانه امروزه در جامعه اسلامی بسیار دیده می‌شود که انقلابیون و مسلمانان حتی با نیت پاک برای حفظ حکومت و قدرت به تهمت، دروغ و ظلم و ستم متوسل می‌شوند و بدتر از همه اینکه این اقدامات را تحت عناوین اهداف مقدس به انجام می‌رسانند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وظیفه علما و حوزه‌های علمیه را در طول تاریخ حساس خواند و تأکید کرد: امروز با وجود توطئه‌های گوناگون داخلی و خارجی که از هر سو بر امت اسلامی وارد می‌شود وظیفه تشخیص موضوع و روشنگری و آگاهی‌بخشی علما و فضلا دوچندان شده است و همه ما باید به این نقطه برسیم که در هر مقطع از تاریخ، مصلحت اسلام و امت اسلامی چیست تا بتوانیم به درستی به وظایف خود عمل کنیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری نیز در منقبت و فضیلت امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه مداح اهل بیت، ابیاتی را در مدح و بزرگداشت امام دوم شیعیان تقدیم جمع حاضر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین