کد خبر: ۱۹۴۷۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

مرکز آمار: 28 درصد جوان 20 تا 24ساله بیکارند

نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز سال 1391 نشان می‌دهد در میان گروه‌های سنی، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به جوانان 20 تا 24 ساله با 28 درصد است. دومین گروه سنی با نرخ بیکاری بالا، جوانان 25 تا 29 ساله هستند که 20 درصد آنها بیکارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در مجموع، در گروه سنی 15 تا 24 سال بیش از 29 درصد جوانان کشور بیکارند.

در میان استان‌ها هم استان لرستان با بیکاری 59 درصدی جوانان، رتبه اول بیکاری را در سطح کشور دارد. استان گیلان با 54 درصد و ایلام با 46 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

وضعیت بیکاری در این استان‌ها نشان می‌دهد سفرهای استانی هم نتوانسته مرهمی بر زخم بیکاری باشد و عدم توجه به تولید ملی هم مزید بر علت شده است و یقینا اگر قانون هدفمندی یارانه ها دقیق اجرا میشد امروز شاهد این آمارهای نگران کننده نبودیم .

در مجموع، نرخ بیکاری در کل کشور در پاییز سال 1391 نیز 11.2 درصد اعلام شده است. 

اشتغالزايي ميليوني  

مقامات دولتي معتقدند دولت توانسته است در بازار كار حدود 5 ميليون فرصت جديد شغلي ايجاد كند و از اين طريق جوانان زيادي امكان ورود به بازار كار كشور را پيدا كرده‌اند. قضاوت منطقي اين است كه نبايد گفت به صورت مطلق دولت هيچ‌گونه شغلي ايجاد نكرده و همه منابع صرف شده در اين بخش به انحراف رفته است، اما مجموعه اقدامات و آمارهاي ارائه شده از سوي استان‌ها درباره عملكردهاي سالانه اشتغالزايي؛ نتوانسته است نياز واقعي بازار كار را پوشش دهد.  


تعداد بيكاران كشور در سال 84 (آغاز فعاليت دولت نهم) 2 ميليون و 674 هزار و 866 نفر بوده است و اين تعداد در پايان سال گذشته به 2 ميليون و 944 هزار و 158 نفر افزايش يافته است!    

آمارهاي بيكاري  همچنين تعداد شاغلان كشور در اولين سال فعاليت دولت نهم 20‌ميليون و 618 هزار و 579 نفر بوده كه در پايان سال 91 به 21‌ميليون و 160 هزار و 887 نفر رسيده است و در اين فاصله 8 ساله، آمار شاغلان تنها 542 هزار و 308 نفر افزايش نشان مي‌دهد.  

این آمار بیکاری در حالی است که دولت مدعی است در هفت سال گذشته بیش از 6 میلیون شغل ایجاد کرده است! از دو سال قبل هم رئیس‌جمهور شعار ریشه‌کن کردن بیکاری را سر می‌داد که البته دیگر مدتی است یادی از این شعار خود نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
امار بیکاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
9
باز قبول نکنید.
خانواده ما 5نفر مدارک دانشگاهی از نوع مهندسی! داریم و همه هم بیکار.
شاید باورتون نشه منوی غذای ما رو ببینید.
1- سیب زمینی دایره ای
2- سیب زمینی اب پز
3- سیب زمینی رنده شده
4- سیب زمینی سرخ شده
5...
6...
شهرام شکری
|
United States of America
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
10
ما 70میلیون جمعیت داریم.
به قول این امار 21میلیون شاغل هستند و 3میلیون بیکار.. بقیه جمعیت چی؟ فرض بگیریم 30میلیون هم زیر 18سال و بالای 60سال داریم. تکلیف 16میلیون نفر باقی مانده چیه؟ جزء کدوم دسته هستند. حتما اینها رو از این گروههای بیکار و باکار خارج کردید و جزء گروه در جستجوی کار هستند.
دوستان عزیز واقعیت اینه که ما بیش از 20میلیون بیکار داریم و اونهایی هم که کار دارن یا هزار جور مشکلات شغلی و عدم احساس امنیت شغلی درگیر هستند. اگه کار بود که امثال من آواره ی غربت نمی شدیم.
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
10
بیشتر از این حرفاست!
ج ل ا ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
9
زنده باد خاتمی ابادگر ایران...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
8
خود این آمار اگه واقعی باشه که نیست نشانه ی شکست احمدی نژاد در عمل کردن به شعار ریشه کنی بیکاریه. و بدتر از اون وقتی در بعضی سالها تعداد شاغلین کاهش و بیکاران افزایش پیدا کرده یعنی تعداد زیادی واحد تولیدی هم تعطیل شده. یعنی تولید هم رو به نابودی گذاشته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
3
احتمالا ملاک این آمار هم همان یک ساعت کار در هفته است و گر نه در دور و اطراف ما که خیلی بیشتر از این مقدار بیکارند و علاف !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین