کد خبر: ۲۱۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

در عصر جاهلیت هم ازدواج با فرزند خوانده رواج نداشته است

در دوران جاهلیت هم چنین ازدواج هایی رواج نداشته است، بنابراین طبیعی است که در عصر حاضر نباید نگران چنین مواردی بود و آن را به عنوان مشکلی برای جامعه مطرح کرد / باید به مصالح و مفاسد این مساله بیشتر توجه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و دبیر مجمع مدرسین و محقیقین حوزه بر این اعتقاد است که نباید ازدواج سرپرست با فرزند خوانده در قانون مطرح شود چون چنین ازدواج هایی بسیار نادر است. او می گوید که در دوران جاهلیت هم چنین ازدواج هایی رواج نداشته است، بنابراین طبیعی است که در عصر حاضر نباید نگران چنین مواردی بود و ان را به عنوان مشکلی برای جامعه مطرح کرد.

آیت‌الله "سید حسین موسوی تبریزی" در گفت و گو با خبرنگار ایلنا می‌گوید که مساله ازدواج سرپرست با فرزند خوانده فقط یک مساله شرعی نیست بلکه ابعاد روحی، روانی بسیاری در این مساله وجود دارد که باید به ان توجه شود.

او توضیح می دهد که در قرآن امده است که پسر خوانده‌ها، پسر واقعی نیستند و در صورتی که پدر خوانده در زمان حیات چیزی را به فرزند خوانده‌اش نبخشیده باشد، او از پدر ارث نمی برد. و همچنین از نظر محرم و نامحرمی اگر بخواهیم در نظر بگیریم ازدواج با فرزند خواده شرعا امکان پذیر است اما آنچه مسلم است این است که ازدواج فقط یک مساله شرعی نیست و بسیاری از مسائل روحی و روانی در رابطه با ازدواج وجود دارد که باید به انها توجه کرد.

به نظر این استاد خارج فقه و اصول، فرزند خوانده‌ای که سالها سرپرست‌اش را پدر و ماد واقعی خود می دانسته است، نمی تواند او را به عنوان همسر تصور کند و قرار دادن او در چنین موقعیتی او را با مشکلات روحی و روانی فراوانی مواجه می‌کند و از نظر اخلاقی کار درستی نیست.

او می‌گوید که مجلس این مساله را یک جانبه دیده است و فقط به مسائل شرعی توجه کرده و مسائل اخلاقی، روانی و اجتماعی را نادیده است.

آیت الله موسوی تبریزی، به قانونی شدن این مساله اعتراض دارد و می‌گوید در دوران جاهلیت هم چنین ازدواج هایی رواج نداشته است، بنابراین طبیعی است که در عصر حاضر نباید نگران چنین مواردی بود و آن را به عنوان مشکلی برای جامعه مطرح کرد. باید به مصالح و مفاسد این مساله بیشتر توجه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین