کد خبر: ۲۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

قطع درختان ۴ میلیون هکتار جنگل به اسم توسعه

یک فعال در صنعت گردشگری در ایران گفت: ۱۸.۵ میلیون هکتار جنگل در کشور به ۱۴.۵ میلیون هکتار رسیده که چهار میلیون هکتار به اسم توسعه قطع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد طالع شامگاه چهارشنبه در حاشیه سمینار روستاهای هدف گردشگری و توسعه پایدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: توریسم پایدار به معنای آن است که رشد و پیشرفت کنیم، اما به طبیعت ضربه وارد نکنیم. وی افزود: امیرالمومنین (ع) می‎فرمایند هیچ درخت، نهر و چشمه‌ای نباید قطع شود که اینها نشان‎دهنده توسعه پایدار است.
 
بنیانگذار گردشگری در ایران با تاکید بر اینکه همه جاذبه‎ها در روستاها است، تصریح کرد: درصد رشد توریسم در دنیا به طور متوسط چهار درصد اما رشد طبیعت‌گردی و جهانگردی روستایی ۱۲ درصد است. طالع با بیان اینکه توریسم امروز به دنبال هتل پنج ستاره نیست بلکه به دنبال هویت است، خاطرنشان کرد: ادبیات توسعه هنوز در ایران جا نیفتاده، مسائلی که در کشور شاهد آن هستیم رشد هستند نه توسعه، در حال حاضر سوئد ۸۰ درصد مواد سوختی خود را کنار گذاشته و از اتانول استفاده می‎کند که هیچ عوارضی برای منابع طبیعی نداشته باشد.

 به گزارش فارس، بنیانگذار گردشگری در ایران یادآور شد: گلستان از ۱۴۹ تپه تاریخی، ۱۰ غار، ۱۲ قلعه معروف، هشت پارک ملی و مناطق حفاظت شده، ۱۶ تالاب و منابع آبی، ۲۴ رودخانه کوچک کم‎آب، پرآب و متوسط آب، پنج آبشار و چندصد گونه گیاهی و حیات وحش برخوردار است که همه اینها ظرفیت روستایی است. طالع بیان داشت: روستاها از بیشترین ظرفیت برای توسعه صنعت توریسم برخوردار هستند که اگر این موضوع شناخته شود می‎تواند علاوه بر رونق اقتصادی زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین