کد خبر: ۲۱۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

تیراندازی در مقابل کنگره آمریکا

براثر تیراندازی که در خیابان نزدیک به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی روی داد، یک زن مظنون که پلیس وی را در مرکز واشنگتن تحت تعقیب قرار داده بود در خارج از ساختمان کنگره به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شبکه المیادین از وقوع حادثه تیراندازی در خیابان نزدیک به کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی خبر داد.

 بر اساس این گزارش یکی از نیروهای پلیس کنگره بر اثر برخورد خودرو این متهم در خارج از کنگره زخمی شد.

پلیس آمریکا کنگره این کشور را بدلیل شنیده شدن صدای تیراندازی محاصره کرد.
درحال حاضر ماموران پلیس سرگرم ارزیابی این حادثه هستند اما تاکنون دباره علت این تیراندازی گزارشی مخابره نشده است.
 
یکی از مقامات مجلس سنا تاکید کرده است که تیراندازی در خارج از ساختمان کنگره رخ داده است و پلیس کنگره نیز تدابیر شدید امنیتی را در اطراف کنگره به اجرا در آورده است.پلیس به نمایندگان کنگره گفته پشت پنجره ها نیایند و در اتاق هایشان بمانند.

خبرها حاکی است تا کنون یکی از ماموران پلیس آمریکا در این حادثه زخمی شده است.

نیروهای امنیتی منطقه را محاصره کرده و تک تیراندازهای پلیس در تمامی مناطق اطراف این ساختمان مستقر شده اند. بنا بر این گزارش، محل تیراندازی، با سالن اصلی کنگره فاصله زیادی دارد.

به گفته سناتورها و گردشگرانی که در داخل و اطراف محوطه کنگره حضور داشتند، در این تیراندازی دست کم چهار گلوله شلیک شده است. سناتور "کلیر مک کاسکیل" در صفحه توییتر خود نوشت: چندین تیر در خارج از ساختمان کنگره شلیک شده و پلیس راه های منتهی به محوطه خارجی کنگره را مسدود کرده است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که ساعاتی پیش باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در قضیه تعطیلی دولت فدرال این کشور، رئیس مجلس نمایندگان این کشور و جمهوری خواهان را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود. از آنجایی که ساختمان کاخ سفید در فاصله یک مایلی کنگره قرار دارد، ماموران امنیتی برای جلوگیری از خطرات احتمالی، کاخ سفید را تحت "پوشش ویژه امنیتی" قرار داده اند.

 سی ان ان نیز در خبر فوری آورد: یک خودروی مشکی که تحت تعقیب پلیس بود، شروع تعقیب از نزدیکی های کاخ سفید شروع شد و این خودرو مسیر خود را به سوی کنگره آمریکا تغییر داد. راننده تلاش کرد تا از خودروی خود خارج شود و در این زمان بود که پلیس مجبور به تیراندازی شد.

دانا بش ادامه داد: برای ما معلوم نیست آیا راننده موفق به خروج از خودرو شده است یا نه و یا اینکه چه روی داده و علت این تعقیب گریز چه بوده است و راننده برای چه تحت تعقیب پلیس بود.

وی تصریح کرد: گفته شده است که محاصره کنگره پایان یافته است یا در حال پایان گرفتن است و دیگر نیازی نیست افراد در جایی که هستند، پناه بگیرند و نمایندگان می توانند از دفتر و ساختمان کنگره خارج شوند. همچنین انتظار می رود مقامات پلیس مسئول امنیت کنگره نیز تا لحظاتی دیگر نشست خبری برگزار کنند و اطلاعات بیشتری در خصوص این حادثه منتشر کنند.

گفته می شود راننده این خودرو زن بود و در ابتدا قصد ورود به محوطه کاخ سفید را داشت که با ورود پلیس به مساله، کار به تعقیب و گریز کشیده شده است.

در این ماجرای تعقیب و گریز یکی از نیروهای پلیس آمریکا مجروح شد که علت آن برخورد با خودروی تحت تعقیب اعلام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیشتر رسانه ها علت مجروح شدن این فرد را تیراندازی اعلام کرده بودند.  در همین حال پلیس آمریکا اعلام کرد:موفق شده است فرد تیرانداز را در مقابل کنگره دستگیر کند و تاکید کرد:حادثه تیراندازی در مقابل کنگره هیچ گونه ارتباطی با حوادث تروریستی ندارد. 
 
گفتنی است پس از این حادثه در اطراف کنگره آمریکا حالت هشدار اعلام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین