کد خبر: ۲۱۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

تاکید نوری همدانی بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها

وی با تاکید بر این‌که «فضای دانشگاه باید مبتنی بر علم و اخلاق باشد» گفت: کتاب‌های علوم انسانی مبتنی بر غرب باید کنار گذاشته و علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی تدریس شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اجرایی شدن طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های کشور گفت: فضای دانشگاه‌های کشور باید اخلاقی و علمی و توام با ایمان اسلامی باشد.

به گزارش‌ ایسنا این مرجع تقلید در دیدار با سرپرست وزارت علوم تحقیقات وفن‌آوری با اشاره به این‌که «زندگی انسان ابعاد مختلفی دارد» اظهار کرد: مهم‌ترین بعد دین را فرهنگ تشکیل می‌دهد و به همین دلیل پیامبران(ع) دعوت خود را از بعد فرهنگی آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که «برای ساختن انسان و جامعه نیازمند نگرش صحیح فرهنگ هستیم» خاطرنشان کردند: فرهنگ اسلام همراه شدن علم و اخلاق با یکدیگر است.

وی با تاکید بر این‌که «ترقی و پیشرفت برای کسانی است که علم و ایمان را همراهی می‌کنند» تصریح کرد: علم بدون اخلاق وسیله‌ای برای گمراهی و انحراف است و اسلام توجه بسیاری به همراهی علم و ایمان با یکدیگر دارد.

نوری همدانی با تاکید بر این‌که «فطرت انسان‌ها پاک است» اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به عوامل تربیتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی هم‌چنین با اشاره به مباحث علوم انسانی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: فرهنگ دانشگاه غرب‌زده است؛ چراکه دانشگاه‌ها در گذشته در اختیار غربی‌ها بوده و متاسفانه آن‌ها افرادی فراماسونر تربیت می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که «فضای دانشگاه باید مبتنی بر علم و اخلاق باشد» گفت: کتاب‌های علوم انسانی مبتنی بر غرب باید کنار گذاشته و علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی تدریس شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اجرای تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: از نظر اسلام زن و مرد کرامت دارند و تفکیک جنسیتی باید با احترام صورت گیرد.

وی در ادامه بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: اجرای کرسی‌های آزاداندیشی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، وزارت علوم بر این امر باید اهتمام بورزد.

وی با پرهیز از سیاسی‌کاری در دانشگاه‌ها توصیه کرد: مسایل سیاسی در دانشگاه‌ها باید با بصیرت پیگیری شود.

نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «غرب امروز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند» تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید پاسخگوی مشکلات دنیا باشد و برای آن‌ها راهکار ارائه دهند؛ چراکه دنیا از انقلاب ما چنین انتظار دارد.

وی با تاکید بر برچیده شدن غرب و شرق‌زدگی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: فضای دانشگاه‌های نظام جمهوری اسلامی باید اخلاق و اسلامی باشد.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که «هدف استکبار در گذشته ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه بود» خاطرنشان کرد: استعمار و استکبار به دنبال ایجاد دیوار و شکاف میان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برای جدا شدن دین از سیاست بودند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «اساتید بر روی دانشجویان تاثیرگذار هستند» گفت: اساتید باید خودساخته باشند؛ چراکه تاثیر فراوانی در علم و اخلاق دانشجویان دارند.

وی، با تاکید بر این‌که «تربیت‌پذیری در دانشگاه‌ها باید قدرت بگیرد» خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه‌ها بسیار مهم است؛ چراکه میلیون‌ها نفر از جوانان کشور در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه؛ وی در پایان تاکید کرد: سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام راحل سرلوحه اقدامات وزارت علوم در دانشگاه‌ها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین