کد خبر: ۲۱۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
با اشاره به بیانات اخیر رهبری

لاریجانی: حمایت رهبری از تحرک دیپلماتیک دولت، پشتیبانی ذی‌قیمتی است

رییس مجلس با اشاره به بیانات روز گذشته رهبری درباره تحرکات دیپلماتیک دولت، تاکید کرد: گام‌های تحرکات دیپلماتیک دولت در ادامه مسیر در چارچوب مدنظر رهبری برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با محکوم کردن انفجارهای روز گذشته کاظمین در میان عزاداران امام جواد علیه السلام، گفت: این اتفاق باردیگر خطر جریانات تکفیری و تروریستی را برای منطقه ومسلمانان نشان داد. تاسف از آنجاست که سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای قدرتمند و برخی دولت های کج اندیش منطقه از سال ها پیش از این گروه ها حمایت نموده و می‌کنند.

وی تصریح کرد: اما در شعار خود را مخالف تروریست معرفی می‌کنند، این دغل‌کاری و رفتار دوگانه فضایی ایجاد کرده که تروریسم در آن بوجود می‌آید و رشد می‌کند. امروز خون عزاداران برعهده کسانی است که جریانان‌های تروریستی را بوجود آوردند و حمایت کردند.

رییس مجلس در ادامه با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، گفت: سخنان روز گذشته رهبری، درباره تحرک دیپلماتیک دولت از چند بعد حائز اهمیت است. اولا اصل تحرک دیپلماتیک را در شرایط فعلی کشور لازم دانستند و مورد حمایت قرار دادند که برای فعالان این عرصه پیشتیبانی بسیار ذی‌قیمتی است.

وی افزود: رهبر انقلاب همچنین ملاحظاتی را مطرح نمودند که ضروری است در ادامه مسیر به آنها توجه تام شود و در چارچوب مدنظر رهبر معظم گام‌های بعدی برداشته شود.

لاریجانی با بیان اینکه رهبری در کنار تحرک دیپلماتیک توجه همه مسئولان را به بالا بردن توان اقتصادی و خودکفایی و استقلال در این زمینه جلب نمودند، تاکید کرد: این سخنان رهبری معظم رهنمودی بجا و ارزنده‌ای می‌باشد. بارها این مساله در مجلس مطرح گردیده است که تکیه بر دانش درونی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی داخلی کشور کلید صلاح کشور و ملت است و حتی در روابط دیپلماتیک و آسان نمودن مسیر مذاکرات موثر خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مجلس ادامه داد: ممکن است به ذهن برخی این معنا متبادر شود که تسهیل روابط دیپلماتیک هم به رونق اقتصادی و فضای کسب و کار مدد می‌رساند، طبعا این امور نسبت به یکدیگر تاثیرات متقابلی دارند اما نکته اساسی آن است که هرچه قدرت درونی اقتصادی متکی بر دانش بومی افزایش یابد هزینه‌های مذاکرات دیپلماتیک کاهش پیدا می‌کند. لذا توصیه مجلس شورای اسلامی پیرو رهنمودهای رهبری معظم مجددا به دولت خدمتگزار این است که با تسهیل فضای کسب و کار و به کارگیری نخبگان داخلی همت خود را در درجه اول معطوف به این امر نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین