کد خبر: ۲۱۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

خبری کوتاه، اما نگران‌کننده از یزد

خبر کوتاه است، اما قابل تأمل و قدری نگران‌کننده؛ رییس شورای شهر یزد از انتخاب رابط و نماینده‌ای برای اجرایی شدن طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر یزد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حدود چهارماه پیش، خبرهایی از اجرای طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر یزد منتشر شد، طرحی که با اجرای آن، بخش‌هایی از چهار هکتار بافت تاریخی یزد که امامزاده جعفر در آنجا قرار دارد، تهدید می‌شود. در گام نخست نیز نیز چند خانه‌ی تاریخی با وجود مخالفت مالکان‌شان تخریب شدند تا سرانجام، معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی یزد آستین‌ها را بالا زدند و از ادامه‌ی تخریب‌ها جلوگیری کردند. حالا پس از گذشت چندماه، اعضای جدید شورای شهر یزد‌ در نخستین جلسه‌های کاری خود، یکی از اعضای شورا را به‌عنوان نماینده برای اجرای این طرح معرفی کرده‌اند.

مرتضی شایق - رییس شورای شهر یزد - در این‌باره به خبرنگار ایسنا‌، گفت: من و یکی دیگر از اعضای شورای شهر یزد به‌عنوان رابط و نماینده‌ی شورا برای این طرح معرفی شده‌ایم تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد چندماه پیش، با متوقف کردن این پروژه اعلام کرد، با گرفتن مشاور جدید، طرح توسعه‌ی مجموعه‌ی امامزاده جعفر در حال بازنگری است. به همین دلیل، منتظر ابلاغ طرح بازنگری هستیم، تا پروژه‌ی توسعه‌ی مجموعه‌ی این امامزاده را اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا، یزد دومین شهر تاریخی جهان است که در چند سال گذشته آسیب‌های فراوانی به‌دلیل برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست سیاسی و سهل‌انگاری افراد دیده است. این بافت، یکی از مهم‌ترین بافت‌های تاریخی در کشور است، اما در سال‌های گذشته، پروژه‌های جدیدی مطرح شده که به بخش‌های مختلف آن آسیب زده‌اند؛ مشکلاتی مانند ارتفاع خارج از استاندارد کتابخانه‌ی مرکزی، تخریب بخش‌هایی از این بافت و همچنین ساخت مصلا در قلب یزد باعث شده که دومین شهر تاریخی جهان در خطر باشد.

گروهی از دوست‌داران میراث فرهنگی استان یزد، یک روز پس از انتصاب محمدعلی نجفی به‌عنوان رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از او خواستند تا سفر به یزد و بررسی وضعیت بافت تاریخی آن را در اولویت قرار دهد، اما حالا که بیش از یک‌ماه از این درخواست‌ها و نامه‌نگاری‌ها می‌گذرد و نجفی به شهرستان نیز سفر کرده، ولی خبری از حضور مسوولان کشوری در این شهر تاریخی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین