کد خبر: ۲۱۳۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

پلیس سوئد در تعقیب قاتل تبهکار ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارآگاهان جنایی سوئد در تلاش هستند تا راز قتل جوانی ایرانی که با شلیک چندین گلوله از پا درآمده را فاش کنند. اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که این جوان به احتمال زیاد در جریان اختلافات داخلی باندهای خلافکاری به قتل رسیده است.

وقوع قتل

ساعت 16:30روز دوشنبه چهارم شهریور (26 آگوست) ناگهان صدای شلیک پیاپی گلوله در خیابان «شیفتینگه» واقع در شهر «اسکیلستونا»ی سوئد پیچید و افرادی سراسیمه از مغازه‌ها و خانه‌ها بیرون آمدند. آنها مرد جوانی را دیدند که غرق در خون در نزدیکی مرکز خرید این خیابان نقش بر زمین شده بود. این جوان در همان لحظات اول جانش را از دست داد و شاهدان در تماس با پلیس موضوع را گزارش دادند.

کارآگاهان جنایی وقتی در محل تیراندازی حاضر شدند به تحقیق از شاهدان پرداختند اما هیچ‌یک از آنها اطلاعاتی درباره قاتل یا قاتلان نداشتند. مردی که در درمانگاهی نزدیک به محل حادثه کار می‌کرد، گفت: «من صدای شلیک شش یا هفت‌گلوله را شنیدم اما وقتی به خیابان رسیدم که قاتل فرار کرده بود.» کارآگاهان بعد از آنکه جنازه در اختیار پزشکی‌قانونی قرار گرفت، متوجه شدند او جوان 23ساله ایرانی است که از سال‌ها قبل در این کشور زندگی می‌کند. او برای پلیس فردی شناخته شده و از مجرمان سابقه‌دار بود.

پرونده سیاه

مقتول پرونده‌ای سیاه داشت و اطلاعات ثبت شده درباره وی نشان می‌داد او نخستین‌بار زمانی‌که فقط 16سال داشت دستگیر و به دادگاه معرفی شد. اتهام او در آن زمان سرقت خودرو بود و وقتی معلوم شد افرادی قصد دارند علیهش شهادت بدهند، شاهدان را تهدید کرد.

جوان ایرانی در این سال‌ها هرگز زندگی آرامی نداشت و در سال‌های 1997 تا 2009 در مجموع نام وی در 78پرونده اتهامی که شامل جرایم مختلف می‌شد، به ثبت رسید. یکی از سنگین‌ترین اتهامات این جوان در سال 2003 به او نسبت داده شد.

 وی و همدستش متهم بودند زنی را در شهر «نورتیله» دزدیده، به شهر «وستروس» برده و در آنجا وی را وادار به برقراری رابطه جنسی با مردان متعدد کرده‌اند.

 جوان ایرانی در تمام این سال‌ها هم از سوی پلیس تحت تعقیب قرار داشت و هم عده‌ای از تبهکاران درصدد بودند به وی آسیب برسانند. طبق اطلاعات موجود او در سال 2008 از دو سوء‌قصد جدی جان سالم به در برده بود. وی که آن زمان در «وستروس» سکونت داشت به عضویت باندی تبهکار درآمده اما با گروهی دیگر دچار اختلاف شده بود. این جوان از سگی خانگی نگهداری می‌کرد و پسر 17ساله‌ای را استخدام کرده بود تا این سگ را هر روز به گردش ببرد. این پسر در یکی از گردش‌های روزانه خود هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 پلیس بعد از انجام تحقیقات پی برد به احتمال زیاد قاتل با دیدن سگ، گمان کرده پسر 17ساله همان جوان ایرانی است و به سمت او آتش گشوده است.

در دومین حادثه هنگامی‌که پسر تبهکار به قمارخانه‌ای غیرقانونی رفته بود در آنجا هدف گلوله قرار گرفت. ضارب 10تیر به سمت وی شلیک کرد اما گلوله‌ها به این خلافکار نخورد و او جان سالم به در برد. پس از آن دیگر سکونت در «وستروس» برای جوان ایرانی امن نبود به همین سبب او به شهر «نورتیله» نقل‌مکان کرد و به عضویت باندی موسوم به «اکس» درآمد.

 چندی بعد یکی از اعضای این شبکه به قتل رسید و پلیس در تلاش برای یافتن ردی از قاتلان به جوان ایرانی ظنین شد اما مدارک علیه او کافی نبود و دادگاه وی را فقط به دلیل حمل سلاح سرد، مواد مخدر و رانندگی در حالت مستی به شش‌ماه زندان محکوم کرد.

 جوان ایرانی بعد از گذراندن دوران محکومیت خود بار دیگر نقل‌مکان کرد و این‌بار به شهر «اسکیلستونا»-محل قتل- رفت. او در آنجا نیز خیلی زود جذب باند تبهکاری شد. این گروه که به «کبرای سیاه» شهرت داشت در زمینه هر نوع خلافی فعالیت می‌کرد و رقبای بسیاری داشت.

به گزارش شرق،اکنون پلیس احتمال می‌دهد کشته شدن جوان ایرانی درواقع نوعی تسویه‌حساب باندی است. با گذشت بیش از یک ماه از وقوع این جنایت هنوز سرنخی از عامل یا عاملان قتل به دست نیامده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین