کد خبر: ۲۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲

رئیس قوه قضائیه: مجوز جذب 5 هزار قاضی ‌صادر شد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جذب قضات، گفت: برای جذب 5 هزار قاضی در برنامه پنجم توسعه مجوز صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی عصر امروز در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی آذربایجان غربی در تالار امام علی (‌ع) ارومیه، اظهار داشت: برای حفظ اقتدار و استقلال دستگاه قضایی باید عزم قضایی دستگاه قضایی جذب شود و مسئولان عالی، قضات و کارمندان باید اصل را بر این بگذارند که از این اقتدار و استقلال دفاع کنند.

وی تصریح کرد: اگر چه در این راستا گام برداشته‌ایم اما برای رسیدن به حد مطلوب و اصلی فاصله داریم.

به گزارش فارس، لاریجانی افزود: تشکیلات دستگاه قضایی باید کافی و وافی باشد که از مهمترین آنها این است که تعداد قاضی‌ها کافی باشد و این در حالی است که برخی از استان‌ها با کمبود قاضی همراه است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جذب قضات، گفت: برای جذب 5 هزار قاضی در برنامه پنجم توسعه مجوز صادر شده است.

لاریجانی اضافه کرد: سال 90، 650 نفر، سال گذشته 900 قاضی جدید و در سال جاری یک هزار قاضی به جمع قضات اضافه می‌شود که تا پایان برنامه پنجم توسعه سقف 4 هزار قاضی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار کمیت، کیفیت هم مهم است، اظهار داشت: در این میان باید اخلاق حرفه ای رعایت شود.

لاریجانی توجه به بحث معیشت کارکنان دستگاه قضایی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تامین معیشت قضات و کارکنان به عهده حاکمیت است.

وی اعلام کرد: موسسه‌ای شبیه بنیاد تعاون برای ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی ایجاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین