کد خبر: ۲۱۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
یک مقام مسئول سازمان فضایی خبرداد:

پرتاب دومین میمون فضانورد در انتظار دستور رئیس جمهور

قائم مقام سازمان فضایی ایران از آمادگی اعزام کپسول زیستی حامل موجود زنده به فضا خبر داد و گفت: کاوشگر پیشگام 2 به عنوان دومین میمون فضانورد هم اکنون آماده پرتاب به فضا است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به چشم انداز دستاوردهای فضایی کشور در زمینه اعزام انسان به فضا اظهار داشت: دومین موجود زنده ای که قرار است توسط ایران به فضا پرتاب شود تا یک ماه آینده آماده اعزام به فضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به دانش و فناوری اعزام انسان به فضا، تست و آزمایش بر روی موجودات زنده همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: هم اکنون مقدمات نهایی پرتاب میمون دیگری از نژاد رزوس به اتمام رسیده و این موجود تا یک ماه آینده آمادگی پرتاب را خواهد داشت.

قائم مقام سازمان فضایی ایران با بیان اینکه امکان دارد در فازهای بعدی این پروژه موجودات دیگری هم پرتاب شوند، تاکید کرد: هم اکنون و در نزدیک ترین پرتاب موجود زنده، آمادگی اعزام میمونی از نژاد میمون پیشگام که سال گذشته به فضا اعزام شد، وجود دارد.

وی گفت: ایران دومین میمون فضانورد را با حامل سوخت مایع به فضا پرتاب می کند تا دقت و کنترل بازیابی‌ این محموله بیشتر شود.

فاضلی افزود: در برنامه انسان به فضا، با توجه به اینکه باید محموله های زیستی مختلفی را امتحان کنیم تست موجوداتی هم وزن میمون را در دستور کار قرار داده ایم که در فاز مطالعه قرار دارند اما در حال حاضر میمونی از نژاد رزوس مانند نخستین میمونی که ایران به فضا فرستاد با حامل زیست مایع به فضا ارسال می شود.

وی گفت: ما آماده پرتاب هستیم اما در نهایت برای زمان قطعی پرتاب نیاز به تصمیم و دستور رئیس جمهور داریم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین