کد خبر: ۲۱۴۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
عضو هیات مدیره انجمن سرطان‌های زنان ایران:

تابوی ورود واکسن ضدسرطان سرویکس به کشور شکسته شد

عضو هیات مدیره انجمن سرطان‌های زنان ایران با بیان اینکه تابوی ورود واکسن ضد پاپلیومای ویروس که عامل بروز سرطان دهانه رحم یا سرویکس است، حدود دو سالی است که شکسته شده، اظهار کرد: برای دریافت اجازه ورود این واکسن به کشور تلاش بسیاری کرده‌ایم اما هنوز در برابر استفاده از آن مقاومت وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر حمیدرضا دهقان منشادی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران از 28 تا 30 آبان در تهران ترتیب داده شده بود، سرطان پستان را شایع‌ترین سرطان زنان دانست و اظهار کرد: سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و سرطان تخمدان نیز از شیوع بالایی در جهان برخوردار هستند.

وی درباره شیوع سرطان‌های دهانه رحم در ایران هشدار داد و گفت: مهم‌ترین و شایع‌ترین علتی که باعث بروز این سرطان می‌شود، ویروسی به نام «پاپیلوما» است که انواع مختلفی دارد و انتقال آن از فردی به فرد دیگر و طی مقاربت امکان‌پذیر است و متاسفانه این بیماری در میان اشخاصی که روابط جنسی بی‌بند و بار دارند، شیوع بیشتری دارد.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، واکسن این بیماری ساخته شده است، اظهار کرد: برخی کشورهای دنیا به این سمت حرکت می‌کنند که واکسیناسیون دختران قبل از بلوغ تا قبل از 20 سالگی را اجباری کنند.

دهقان افزود: این واکسن در حال حاضر در ایران دسترس است و ما تلاش می‌کنیم واکسیناسیون آن را برای دختران ایرانی اجباری کنیم تا در درازمدت جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

وی با بیان اینکه تابوی ورود واکسن ضد پاپلیوما ویروس که عامل بروز سرطان دهانه رحم است، حدود دو سالی است که شکسته شده است، اظهار کرد: برای دریافت اجازه ورود این واکسن به کشور تلاش بسیاری کرده‌ایم، اما هنوز در برابر استفاده از آن مقاومت وجود دارد و اداره سلامت و جمعیت وزارت بهداشت به این جمع‌بندی نرسیده است در حالی که لازم است در این خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی کرده و برای پیشگیری هزینه کنیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه انجمن سرطان‌های زنان ایران پیگیری امور مربوط به تشخیص، پیگیری و درمان سرطان‌های زنان را بر عهده دارد، عنوان کرد: تاکنون چهار کنگره سراسری و بین‌المللی پیرامون سرطان‌های زنان ایران برگزار شده و امسال در نظر داریم پنجمین کنگره سراسری انجمن سرطان‌های زنان ایران را در تاریخ 28، 29 و 30 آبان در محل سالن همایش‌های شهید دکتر قرضی بیمارستان میلاد برگزار کند.

دهقان با بیان اینکه تاکنون 182 مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره ارسال شده است، از تمدید مهلت مقالات تا پایان مهرماه خبر داد و عنوان کرد: متخصصین زنان، پزشکان عمومی، متخصصین سایر رشته‌های مرتبط یا غیرمرتبط با زنان و همچنین ماماها از جمله مخاطبان برگزاری این کنگره هستند.

به گزارش ایسنا، این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: سرطان‌های زنان از جمله سرطان پستان، دهانه رحم، تخمدان، رحم و سرطان ناشی از جفت از جمله محورهای موضوعی برگزاری این دوره از کنگره هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین