کد خبر: ۲۱۴۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

پرونده دانشگاه ایرانیان به مرجع قضایی رفت

دادستان جدید دیوان محاسبات با اشاره به پرونده ۱۶ میلیاردی دانشگاه ایرانیان، گفت: این پرونده از حیث وصف مجرمانه هم به مرجع قضایی اعلام شده است، ولی مجازات متخلفان هنوز مشخص نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیاض شجاعی دادستان جدید دیوان محاسبات در حاشیه مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران در مورد پرونده‌هایی که در حال حاضر در این دیوان در دست بررسی است گفت: پرونده‌هایی برای بررسی در دستور کار و اولویت دیوان محاسبات قرار دارد که در نظام مالی کشور تاثیرگذاری بالایی دارند و به سرعت و با اولویت ویژه به آنها رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های این دیوان برای رسیدگی به پرونده 16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی واریز شده بود اشاره کرد و افزود: پرونده اخیری که در مورد برداشت 16 میلیارد تومانی از حساب دولت و به نفع شخصی اتفاق افتاده بود، به سرعت بررسی شد. دادسرا و دیوان محاسبات در ظرف مدت یک هفته آن را رصد، تحقیق و رسیدگی کرد که این مبلغ به سرعت به حساب بیت‌المال برگردانده شد.

فیاض شجاعی تصریح کرد: این پرونده از حیث رسیدگی و اعمال مجازات‌های اداری هم دادخواست‌های لازم برایش صادر شده و از حیث وصف مجرمانه هم به مرجع قضایی اعلام شده است.

وی در مورد مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مجرمان پرونده 16 میلیارد تومانی گفت: مجازات آنها هنوز مشخص نیست و باید توسط هیئت مستشاری رسیدگی شود و پس از آن تصمیمات لازم در مورد آنها اتخاذ می‌شود. دادسرا وظیفه‌اش در این زمینه تحقیق و تعقیب است.

دادستان جدید دیوان محاسبات در پاسخ به این سوال که آیا این دیوان در دوره جدید برنامه‌ای برای ساماندهی امور مالیاتی کشور و جلوگیری از فرار مالیاتی دارد یا خیر، گفت: ماهیت حسابرسی مربوط به امور مالیاتی با جدیت لازم توسط دیوان محاسبات انجام می‌شود و امور آن در حال رسیدگی است.

فیاض شجاعی تصریح کرد: بحث مالیات، نفت و بانک اولویت‌های دیوان محاسبات است و به همین منظور نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است که با حضور ریاست کل و کارشناسان حسابرسان کل و دادستان این موضوعات رصد و رسیدگی می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده‌های در دست بررسی دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1600 پرونده در مرحله دادسرا و تحقیق و تعقیب قرار دارد. اما ارزش آنها هنوز محاسبه نشده به طوری که هر پرونده مبلغ خاص خودش را دارد و تصمیمات خاص خودش را نیز می‌طلبد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین