کد خبر: ۲۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳

ریابکوف طرف مذاکره کننده روسی در مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو است

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ژنو سفر کرده است، از برگزاری نشست نمایندگان این گروه برای هماهنگی مواضع قبل از آغاز مذاکرات اصلی با طرف ایرانی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه «1+5» که قرار است 16-15 اکتبر (23-24 مهر) صورت بگیرد، راهی ژنو شد.

ریابکوف ریاست هیئت مذاکره کننده روسی در این مذاکرات را برعهده دارد. در این دور از مذاکرات "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، سرپرستی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی را برعهده دارد و "کاترین اشتون" نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی هم در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از ترک مسکو به سوی ژنو در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که مذاکرات ژنو با نشست نمایندگان گروه 1+5 برای هماهنگی آغاز خواهد شد.

وی گفت: صبح روز سه شنبه ما (میانجیان بین‌المللی گروه 1+5) بطور مرسوم نشستی برای هماهنگی مواضع خواهیم داشت و پس از آن مذاکرات رسمی با طرف ایرانی انجام خواهد شد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری جدید ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به جامعه جهانی اطمینان داده است که «سلاح اتمی جایی در دکترین نظامی ایران ندارد». وی همچنین وعده داده که امکان حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور ظرف 3 الی 6 ماه میسر خواهد بود.

به گزارش فارس، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه چند روز قبل اعلام نمود که اظهارات اخیر مقامات تهران این امیدواری را بوجود آورده که مذاکرات ایران و گروه 1+5 از «نقطه صفر» به حرکت درآمده و پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین