کد خبر: ۲۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹

نامه 110 دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف به وزیر امور خارجه کشورمان

110 دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار آن شدند که تیم مذاکره کننده ایرانی در جریان مذاکرات ژنو سر سوزنی از حقوق قطعی و مسلم ملت ایران کوتاه نیاید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این نامه آمده است : انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از همان آغاز با نگاه حکیمانه حضرت امام خمینی(ره)، خود را محدود به زمان و مکان ندانسته و همواره به دنبال هدف متعالی تشکیل و رهبری جبهه مستضعفین عالم در مقابل نظام ظالمانه استکباری بوده است. همین نگاه عمیق امام(ره) در عمر هرچند کوتاه 35 ساله انقلاب اسلامی،‌ الهام بخش عدالت خواهان و آزادگان جهان بوده تا آن جا که به برکت این نهضت تمدنی، شکل گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام را مشاهده می کنیم.

ما دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف، معتقدیم جایگاه بی نظیر و والای جمهوری اسلامی در میان ملت ها و کشورهای جهان، پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، مرهون فداکاری های شهدایی همچون همکلاسی عزیزمان، مصطفی احمدی روشن، بوده است. باید دانست پیشرفت‌های بی بدیل ایران اسلامی در عرصه ی علم و فناوری رقم نخورده است، مگر با مجاهدت ها و خون دل خوردن های این عزیزان. ما نیز خود را ادامه دهنده ی راه این بزرگ مردان دانسته و با جهاد در عرصه ی علم و فناوری، آرمان های والای انقلاب اسلامی را با توکل بر پروردگار متعال به ثمر خواهیم نشاند.

ما نخبگان جوان، اعلام می داریم یگانه راه پیشرفت و اعتلای میهن اسلامی‌مان اعتماد و تکیه بر ظرفیت های درونی و استعدادهای داخلی می باشد و باور داریم با مستحکم تر کردن ساختارهای درونی نظام است که اقتدار بین المللی جمهوری اسلامی ایجاد می شود. راه حل تمامی مشکلات و مسائل در مسیر پیشرو را بهره گیری صحیح از ظرفیت های بومی دانسته و اعتماد و امیدی هم به بیرون از مرزهای این خاک شریف نداریم.

از همین منظر است که به عنوان بخش کوچکی از جامعه نخبگانی کشور، این اطمینان خاطر را برای مسئولین و مقامات ارشد مذاکره کننده و تمام مسئولان اجرایی کشور می دهیم که در این راه پرخطر تا آخرین قطره خون، مصطفی احمدی روشن ها و مجید شهریاری هایی باشیم که این بار عظیم را که همانا ساخت استحکام درونی در مسیر پیشرفت و عدالت میهن اسلامی است به پیش ببریم.

تنها خواسته ما در این موقعیت حساس و سرنوشت ساز از تیم مذاکره کننده و در راس آن حضرتعالی این است که در جریان مذاکرات، سر سوزنی از حقوق قطعی و مسلم ملت ایران کوتاه نیامده و از موضع اقتدار حافظ عزت و استقلال ملت ایران بوده و به پشتوانه نخبگان جوان در مقابل هرگونه زیاده خواهی و سلطه گری، ایستادگی کرده و با تلاش فعال و مبتکرانه دیپلماتیک و حفظ موضع قویو فراموش نکردن نسبت خود با دشمن، به معنی حقیقی کلمه مصداق این جمله حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشید:

به گزارش ایسنا، «نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی در جهان باید تیزتر از شمشیر،‌ نرم تر از حریر و سخت تر از سنگ و پولاد باشند.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین