کد خبر: ۲۱۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰

آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: استعداد و استحقاق مردم ايران بالا است

آيت الله هاشمي رفسنجاني در عصر دومين سفر به استان كرمانشاه، در ديدار نخبگان و دانشگاهيان و دانشجويان استان، رشد آگاهي جامعه دانشگاهي كشور، جوانان، دانش آموزان و دانشجويان را در ايران بسيار مثبت ارزيابي كرد و گفت: هيچ كس نمي تواند با سانسور واقعيت ها و جلوگيري از افزايش آگاهي مردم، براي جامعه محدوديت ايجاد كند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين جمله كه «الحمدلله جامعه آگاه شد»، گفت: هوشياري سياسي به خاطر آگاهي مردم است كه در شرايط حساس تصميمات سرنوشت ساز مي گيرند.

به گزارش آفتاب؛ ايشان افزايش خانم هاي تحصيل كرده در جامعه را از دستاورد هاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: زنان تحصيل كرده علاوه بر تاثيري كه در خانواده و تربيت فرزندان دارند، به عنوان نيمي از جمعيت جامعه مي توانند در سطوح مختلف مديريتي، تحقيقاتي و دانشگاهي حضور فعال داشته باشند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به مطالبات نمايندگان جامعه زنان در جلسه گفت: حضور دستوري خانم ها در مسئوليت ها پايدار نيست و آنها مي توانند با شركت فعال در انتخابات، ميدان را براي تصميمات قانوني براي زنان باز نمايند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام «آزادي را هديه خداوند به انسان ها خواند» و گفت: هيچ كس نمي تواند به آزادي هاي مشروع و پسنديده مردم در جامعه تعرض نمايد.

ايشان در ادامه سخنان خويش و در پاسخ به انتقاد يكي از حاضران از اوضاع اقتصادي جامعه گفت: حق مردم ايران و استان كرمانشاه نيست و نبود كه گرفتار اين مسايل شوند كه الحمدلله با اصلاح مديريت اجرايي، اميدواريم به تدريج شاهد اصلاح امور باشيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درآمدهاي نفتي در دولت هاي نهم و دهم را در تاريخ ايران بي سابقه خواند و گفت: نبايد با اين درآمدها، اقتصاد كشور به خاطر تحريم ها متلاطم شود كه البته اگر مديريت صحيح بود، در همين شرايط هم با امكانات ايران مردم مي توانستند شاهد رونق زندگي فردي و اجتماعي خود باشند.

ايشان استعداد و استحقاق مردم ايران را براي توسعه همه جانبه كشور بسيار بالا دانست و گفت: سابقه هزاران سال تمدن و فرهنگ ايران، بهترين سرمايه براي امروز و آينده است كه بايد سياست هاي داخلي و خارجي با توجه به اين سوابق و ظرفيت ها باشد.

در آغاز اين ديدار 5 نفر به نمايندگي از طرف نخبگان، دانشگاهيان، روزنامه نگاران، زنان و دانشجويان به بيان مطالبات و مشكلات خويش پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین